Saturday, July 12, 2008

diyak 6 - aishah

Mak cik ni satu2nya pompuan dlm kumpulan aku sehingga ke fasa 7 (mulai fasa 7, dua orang pompuan lain join grup aku). Oleh kerana dia tidak bersama kami di IAB maka aku kenal si Aishah hanyalah ketika berada di UPSI. Dia sudi berkawan dgn aku mungkin kerana kami berasal dari negeri yg sama. Selama dua tahun di UPSI inilah yg aku mengenalinya. Sebelum itu, di Johor pun aku tak pernah jumpa dia. Si Aishah ni mempunyai saham yg tinggi sbb dia pandai dan kuat study, dia boleh diterima oleh mana2 kumpulan tapi ntah kenapa dimasukkan juga dlm kumpulan aku. Dalam perbincangan grup, selalu tak sebulu dgn aku, tak bersependapat tapi dia rajin dan sentiasa mahu memastikan assignment yg dihasilkan oleh grup kami adalah yg terbaik. Masalahnya, kekadang tu selalulah sampai last minute baru assignment tu dapat disiapkan, naik lemas jugak aku dibuatnya, slow
mcm anak kura2...... Tapi bab bercakap bukan main ler lajunya, berjalan pun laju......walaupun berbadan kecil. Selamat maju jaya dan bahagia bersama keluarga tersayang!

4 comments :

Anonymous said...

Salam Cop,

Ingin I hulurkan salam tahniah pada u kerana menghasilkan penulisan dari kaca mata dan kata hati u mengenai persahabatan kita ini. Membacanya saja...membuatkan I mengimbau semua kenangan bersama dan tak sedar menitis airmata ini. Bukannya ape...terlalu mahal pengalaman dan erti persahabatan sebegini dalam usia emas ini...belum berpisah tapi dah rasa kehilangannya.

I juga ada mengabadikan semua kenangan yang terkesan dihati dalam bentuk penulisan dalam setiap fasa. Ianya telah I mulai dari IAB lagi.

K Cop... teruskan penulisan kreatif u.

yusofsipan said...

Waalaikumussalam ita,

Terima kasih kerana kembali menjengah dan memberi komen di sini. Sangat2 kuhargai dan 'kurindui', hehehe

Mungkin rajuk u pada blog ppgb kita tu masih lom reda, terpulang ler pada u, si ton tu sama mcm u jugak ye....

Sebenarnya i pun berjiwa seni, sensitif...., dan bila tiba bab perpisahan ni, memang ler menyedihkan, rasanya nak nangis jugak, tapi mcm malu ler pulak (nt i nangis sorang2 dlm tandas ke)

Ttg penulisan kenangan u tu, taknak ke u kongsi bersama, bagi ler i tengok dan baca atau dimuatkan di dlm blog ini...

Terima kasih atas galakan dan sokongan u.

kembara kelana said...

cup
kawan kawan lain mungkin tulus hati memuji dan menghargai kau, tetapi aku lain...aku kenal kau sejak form six di SDAD lagi.. cuma kenal kenal jauh, sebab kau sombong masa sekolah dulu, aku ni orang miskin..aku akan baca dulu DIYAK kau, tetapi terus teras aku tak suka perkataan tu sebab bunyi macam DAYAK... namun begitu aku hormat idea kau, walaupun geli lidah aku nak sebut.. asal kau bahgia, aku ok jer

yusofsipan said...

sof, terima kasih atas komen kau, aku tak kisah kau nak komen mcm mana pun, komen maut pun takpe...

cuma bila kau kata aku sombong masa sekolah dulu sbb kau miskin... pernyataan tu agak keterlaluan sof...sbb aku pun miskin jugak, mungkin lebih miskin drp kau, bergolok bergadai mak bapak aku nak menyekolahkan anak2 mereka, cian mereka. Kau pun hanya kenal aku dari jauh macam mana kau boleh membuat penilaian sedemikian. Tidak adil tu namanya!

Konsep aku berblog ialah syok sendiri, so apa orang lain kata atau rasa aku tak kisah, janji aku syok, hehehe.... diyak ke dayak ke, semua tu aku kira ok, pokoknye syok pak...

Kita memang sama pada nama sof, tapi dlm banyak hal dan perkara kita masih banyak berbeda....