Friday, August 28, 2009

solat terawih dan hari jumaat

semalam selepas mahrib aku ada bercerita dgn isteri ttg budak2 yg dtg ke masjid tapi tak mahu sembahyang betul, bermain jer kejenye.... aku tak pasti sama ada mereka itu adalah murid sekolah aku kerana memang aku tak cam mereka! Semasa nak bersolat terawih, aku sempat bertanya pada sorang budak, "awak darjah bape?" "darjah dua..." katanya. "sekolah mana?" "sekolah ........." nasib baik bukan sekolah aku!!! mengapalah anak2 tu tidak dijaga agar jangan sampai mengganggu org lain nak bersolat dgn tenang.....

pagi tadi semasa bersolat subuh di surau baru aku teringat yg hari ini adalah hari jumaat krn ada sujud sajadah...... mengapalah sampai aku terlupa hari erk???

2 comments :

kak kiah said...

Sop, mcm2 skrg berlaku semuanya dua dalam satu.TPM juga MENTERI Pendidikan, UPSR dan 31 Ogos dalam bln Ramadhan, H1NI orang lain mkn babi orang lain yang kena virus/kuman babi. Orang Cina mkn babi orang melayu yang meninggal 70 org.Kebelakangan ini yang meninggal semua yang ada nama dan berpengaruh mungkin Allah sangat menyayangi mereka. Moga Allah menyayangi kita.Terima kasih Sop sebab Kak Kiah kerap juga jengok blog ini.. Nak buat cam ne orang tak ada blog merayap jelah ke blog2 orang.

ybs said...

kak kiah,
jutaan terima kasih krn sudi menjengah blog saya dan menulis komen, terima kasih daun keladi kak kiah! lain kali jengah lagi!!!

haah kak kiah, mmg banyak jugak kita buat sesuatu dgn kaedah dua dlm satu...kata omputih "killed two birds with one stone"....hehehe

kak kiah buat ler blog, tak susah mane pun, ke nak saya ajarkan??? gheeeee....