Wednesday, August 05, 2009

kursus apa mcm tu?

smlm aku hantar wife berkursus di sebuah ipg, kursus anjuran jpn. Yg peliknya penginapan tak disediakan dan slot hanya sehingga jam 4.30 ptg jer. Drp 30 lbh peserta adalah 6 org yg dapat penginapan, mereka dr daerah yg jauh dan itu pun makan malam tidak disediakan. Alasan tidak menyediakan penginapan ialah peserta tak memberitahu ttg kesediaan utk hadir kursus melalui fax. Masalahnya kenapa tidak dinyatakan dalam surat panggilan kursus akan kehendak yg demikian? Aku mula ler nak naik hangin sbb ptg smlm terpaksa jemput isteri balik dan pg ni dia terpaksa ler drive sendiri, bknnye dekat, perjalanan lebih drp sejam.... Apa sebenarnya masalah mereka erk???

16 comments :

Kembara Kelana said...

tu lah kursus, pak mat timun yang anjurkan, pak mat timun ni hajat nak kawin dgn timah janda tapi tangan dan kaki dia kudung... hati besar nak manggil orang seban dah tak ada keja kat pejabat, tapi duit tak ada nak urus.. nafsu besar tenaga tak ada.. nasibkau lah labu

nik awin said...

b.i.r.o.k.r.a.s.i. dan i.s.o

kalau x anjur kurusu nanti kene quiry..
last-last macam melepaskan batuk ditangga..
atau peribahasa lain; hangat-hangat tahi ayam

mpmn said...

kalau aku terus balik aje. bolayanlah pgjr mcm tu. tp kau kira ok le. hya baru naik angin tp tak keluar api lg.

ybs said...

KK,
ko ni tak abis2 dgn citer ko ttg pak mat timun yg dtg mengetuk pintu rumah timah janda tu erk?.... tp aku dengar citer pulak si timah ni wp sebelum ini dah 3 kali bergelar janda tetapi sebenarnya dia masih dara dan perkara ini diakui sah oleh doktor pakar sakit puan di hospital Tanjung Rambutan. Macam mane pulak si timah tu bole terkekal akan daranye???

cikguyusof said...

nik awin,

dah ringan sgt dah tangan saya ni nak menelefon contact person di jpn tu utk menceritakan kes serabut ni tp wife nasihatkan jgn, huhuhu....amik kira jugak la pandangan isteri yg dikasihi!!!

cikguyusof said...

mpmn,
kalau ikutkan panas baran aku mmg ler aku suruh isteri aku balik jer dan tak payah dtg lagi tp aku kan nak belajar jadi seorang yg sabar...wp jiwa aku tersiksa!!!

Faris said...

Cop,
Apa yang penting ialah Nawaitu. Kalau nawaitu tu adalah untuk menuntut ilmu, apa saja kekurangan akan diredhai tetapi jika nawaitu pergi kursus tu kerana terpaksa dan diarah, memanglah timbul rasa marah yang tak sudah2. Sebab tu Timah Janda tu tendang Pak Mat Timun sehingga daranya masih kekal sehingga kini. He he he......

ybs said...

faris,
betul la tu, semua yg hendak kita lakukan bermula dgn niat tp dlm bab kursus tu sebenarnya ada kepincangan dlm pengurusan...Aku pun bknlah nak kondem sgt cuma utk ikhtibar kita jugalah dlm melaksanakan pengurusan dan pentadbiran di sekolah, betol tak?

Salah fakta la faris citer ko ttg Timah Janda tu. Dia jadi berkahwin dgn Pak Mat Timun tu tp makan berminggu2 jugaklah baru dpt bersama krn Pak Mat Timun asyik berpantun jer sewaktu nak tido.

Adapun kahwin pertama dulu mmg nasib tak baik Timah Janda krn mendpt suami yg 'impotent'. Kahwin yg kedua, malang lg nasib Timah Janda krn mendpt suami yg 'homosexual'. Kahwin yg ketiga pulak...... nt aku sambunglah, kita beri laluan utk iklan dulu, hahaha.....

Kembara Kelana said...

hahahahahahha...dari kursus ke kisah timah janda ler pulak hahahahahahahaha

ybs said...

KK,
ko sambung ler kisah Timah Janda kahwin kali ketiga tu....hehe

Kembara Kelana said...

laki timah yang ke 3 namanya pak mat timun, kudung kaki dan tangan, bulat dan tergolek golek, sebab timah tak mau kena pukul dgn suami, pengalaman pahitnya dgn suami kedua masih dirasai...
selepas majlis akad nikah, masalah baru timbul..pak mat timun susah nak bergerak, memanjat, mendaki, berguling dan sebaginya, yang dia tau cuma bergolek golek saja...[ sambung cup ]

ybs said...

nko versi lain tu sof, yg aku dpt citer ttg Timah Janda ni ialah suami ketiga dia orang politik. Oleh krn sibuk ler sgt dgn berpolitik, tak kira siang tak kira mlm maka tinggal si Timah Janda tu tak berusik. Sebulan dua boleh ler tahan tp bila dah mula nak makan tahun, Timah Janda kata, "bye2 darling, u kawen ler dgn politik u." Demikian ler citernya yg menyebabkan si Timah tu wp dah 3 kali berkahwin tp masih terkekal lagi daranya.

Si Timah Janda mmg seorang yg tak kenal putus asa maka pd suatu hari diiklankan ttg hasrat utk mencari suami dgn diletakkannya 3 syarat utama. Itu yg kemudiannya telah menarik perhatian Pak Mat Timun utk dtg mencuba nasib dan mmg nasibnya baik maka dpt ler Pak Mat Timun berkahwin dgn Timah Janda....

Teja said...
This comment has been removed by the author.
Teja said...

huhu... aku jeling je ye, citer psl mat ngan timah tu aku tk campur.... ngeeee!

maaruftake5 said...

apa2 lah, yang penting kita dapat ijazah gak. tetap 41.

yang belum dpat mmg banyak songeh

cikguyusof said...

en maaruf,
terkejut jugakla tgok incik, sbb itu suda lamalah tidak datang sinila....afa kabar, ada baik ka? itu semua biasa juga punya hal la, jgn kisah la jgn kisah la, dunya jugala....hehehe, yg pinting ini idup mesti mau terusss...jalan!