Sunday, June 28, 2009

mesyuarat agung badan kebajikan

pg tadi aku hadiri majlis penyampian hadiah kecemerlangan dan mesyuarat badan kebajikan Sekolah Agama parit Pinang Seribu. Anak pompuan bongsuku memaksa papa dan dan uminye utk hadir krn dia nak terima hadiah. Enrolmen sekolah tsb lbh drp 200 org tapi ibu bapa yg hadir tidak sampai 40 orang dan yg lebh menyedihkan bilangan kaum bapa hanyalah seramai 6 orang!!! Ketika penyampaian hadiah kecemerlangan berlangsung aku terpaksa bergegas ke bandar utk mengambil anak aku pulang dr tuisyen dan apabila kembali semula, pemilihan JK Badan Kebajikan telah pun selesai... alhamdulillah, aku bkn nak mengelak tp kalau boleh mmg aku tak sedia pun utk menjadi AJK!!!. Pd akhir majlis, cabutan nombor utk cenderahati dilakukan dan semua dapat, sbb hadiahnya lbh banyak drp org yg hadir!!!

4 comments :

zaijb said...

Tahniah juga kat cikgu... seronok tgk anak, ambil hadiah atas kecermerlangan nyeee...
hadiah cabutan bertuah tue jangan tak pakai lak... kalau dah byk kat umah bagi kat saya jeee...hehehehe

Teja said...

same la kat mne2 pun... kesedaran kaum bapa agak kurang, bila timbul masalah kat anak masing2 saling menyalahkn... tahniah utk bapa2 yg berjaya hadir

cikguyusof said...

zaijb,

mekasih, hadiah cabutan bertuah utk saya ni rasa2nye nak beri kat zai la.... bila erk bole jumpa utk serahkannye....hehe

cikguyusof said...

Teja,

tu ler pasal.... kaum bapa dah semakin pupus kot...!!!