Friday, June 12, 2009

khas buat kembara kelana

Sepertimana yg telah aku janjikan pd si Usof Rompin dan bersempena dengan kedatangannya ke sekolah aku semalam maka entri hari ini khas utknya tp orang lain pun boleh baca jugak (terutama rakyat Johor....hehehe). Sila lihat dan baca link ini;




----> Terima kasih daun keladi Maza!

14 comments :

maza said...

welcome, welcome..

moh ler kita yeop........

heheheh

zaijb said...

salam cikgu,
saya pernah cuba masukkan comment kat blog Maza tue tp tak masuklahhh... macam susah sikit...
tp ape2 pun saya bangga jadi anak johor... Hidup Johor!!!

Faris said...

Cop,
Aku ni nak dikategorikan orang mana???? Johor??? Pahang???? Selangor????
Aku orang Malaysia lah Cop..... Jangan ada unsur kenegerian....

cikguyusof said...

mekasih sekali lagi maza, awak dah jadi orang perak yer? kawan kawen dgn org pahang tp tetap balik dan tinggal di johor, di muoR lagi...

hehehe

cikguyusof said...

zai, waalaikumussalam, cuba ler lg beberape kali, saya masukkan komen takde pulak masalah. Dia taknak terima komen org pompuan kot, hehehe

mmg sepatutnya kita bangga menjadi anak Johor!!

cikguyusof said...

Faris, aku rasa kau ni kan nak dikategorikan sbg orang China pun bolehhh... ha ha ha

mmg ler kita semua org Malaysia tp kalau berasal dr Johor boleh jugak disebut orang Johor, tidak ler sampai menjadi kesalahan kan?, asalkan jgn ada unsur2 kenegerian yg negatif. Kau tu wp dah masuk Johor tp masih ler jd orang Pahang krn tanah tumpah kau di Pahang kan...? ke kau taknak atau malu nak mengaku yg kau anak Pahang???

Faris said...

Cop,
Kau pun dah celup Pahang.... he he he... Yang sorang lagi tu org mana erk????

Sebagai selingan Cop, cerita orang dah pencen ...

Di suatu malam yang dingin, di dalam sebuah bilik yang sederhana
besar, diatas katil....... sepasang suami isteri yang telah lanjut
usia baru masuk tidur.

Suaminya telah mula mengantuk tapi isterinya terbangkit perasaan
ghairah malam itu....

Si isteri bersuara,
"Dulu-dulu tu..... abang selalu pegang tangan saya bila kita nak tido."

Suaminya dengan separuh sedar, menggenggam tangan isterinya, lepas tu
mula mengantuk
semula.

Beberapa ketika lepas tu, si isteri bersuara lagi,

"Kemudian tu.... abang selalu cium saya."

Si suami dengan rasa terganggu, mengangkat kepalanya dan menyentuh
bibirnya ke pipi si
isteri.

Lepas tu sambung tido balik.

Selepas beberapa saat, si isteri bersuara lagi,

"Kemudian tu.... abang selalu gigit-gigit leher saya......."

Dengan perasaan marah dan geram, si suami melontar selimutnya dan
bangun dari katil
tu.

Si isteri bertanya, "Abang nak gi mana tu?"

Dengan marah suaminya menjawab,
"Nak gi amik gigi la ni!!!"

Kah kah kah.....

Selamat Bercuti Cop.

zaijb said...

hahaha lawak ler...
moral of story dlm citer nie yealahh... hendaklahh kita sentiasa menjaga mulut kita, supaya gigi kita sihat dan kuat so pakailahh colgate... hehehe

maza said...

ate kame ni boleh jer di tolak ke tepi ke tengoh! Boleh ke peghok, boleh ke kedoh, ke Melaka...

ate ke pantai timur aje kame tak gheti yeop.. hehehhee

azamboy said...

aku tambah cerita lagi..sepasang suami isteri yang dah tua sedang melayan perasaan sewaktu nak tidur.sisuami bertanya kepada isteri."Jika abang mati dulu,sayang nak duduk dan tinggal dgn sapa.Si isteri menjawab dgn nada yang sedih,"saya akan tinggal bersama adik ku yang bongsu,Naimah (24 tahun dan masih bujang),Kami sama sama akan mengharungi hari depan nanti...Abang pulak kalau saya mati dulu,sambung isteri itu tadi..Dengan bersemangat si suami pula pantas menjawab,"Aku akan duduk dgn Naimah,sebagai ganti kamu!!!!!!Bolehkan????

labu said...

sop
terima kasih pada semua hospitaliti, makan malam dan tengahari...dan berikan aku bersembang dengan cikgu kau...yang baik baik dan mengimbau kembali kisah lama kita sampai 3.30 pagi...
labu
banyak perkara kita boleh kongsi dan banyak perkara juga kita kena rahsiakan...sebab labu dgn labi kawan dan musuh serentak...
manisah
welcome back
faris
kau, anak pahang...tapi bila kau jadi menantu orang johor kau ada lesen balik johor...pandailah kau buat cerita...

labi said...

sudahlah kau labu

cikguyusof said...

azamboy,

memang ler boleh, itu namanya 'salin tikar' ...... (aku yg jawab ler tp si isteri tu tak pasti apa jawabnya, paling kurang pun mungkin dia kata' "Gatalllllll")

ha ha ha

datuk Y said...

sof rompin@kembarakelana@labi

aku rasa kau konpius la, kau kan labi nape tulis labu pulak yg berkata, ke balik dr muor kepala kau ada senget sikit ke... hahaha labi labi!