Friday, September 25, 2009

kematian dan beraya di melaka


Lbh kurang jam 8 pg aku terima panggilan dr cg Salina beritahu berita sedih, kak long PT aku meninggal dunia. Beritahu wife mintak segera bersiap utk pergi melawat sbb mlm td dah plan nak beraya ke rumah kak mai di Bkt Katil. Ramai yg dtg berziarah termasuk bekas adun kawasan Maharani. Semasa nak balik kereta tak boleh lepas, jalan terhalang, terpaksa ler menunggu hampir setengah jam jugak.

Selepas jam 12 tgh baru dpt bertolak ke Melaka dan sampai pd waktu zohor. Tertidur di surau. Terniat jugak nak beraya ke rumah kawan2, Norfaizah, Norishah, Normah, Isa Haron dan Hassan tetapi satu pun tak kesampaian, mungkin raya tahun depan kot.... Lbh kurang jam 5 ptg bertolak balik dan singgah beli lemang di Kesang.


11 comments :

Teja said...

tunggu tk singgah pon... hehehe!

ybs said...

ada sms tp tak balas....huhu!

Teja said...

hehe... takot kena soal jawab... jawapan xde.

noris said...

kanapa lah tak singgah ke rumah saya.dah sampai melaka.

ybs said...

Teja,
nape takde jawapan plak? ade soalan mesti ler ade jawapan.....hehe

ybs said...

Normah,
msh jauh lg la rumah ko tu, nt ler bila2 aku lepas ke masjid tanah ke alor gajah ke, aku singgah ler....

Anonymous said...

Kah kah kah..... ada orang tu hanya berani di alam maya.... he he he ....
Bila SMS dan dah jumpa, takut...... kecut perut...... cakap tak serupa bikin.... ha ha ha ha....

ybs said...

anony,
aku pun hanya sms jer, kalau nak betol2 dtg rumah mungkin lom berani lg kot sbb tak bersedia lg, nt kalau diaju dgn mcm2 soklan, ape aku nak jawab???

teja said...

lebih baek merasa takot drpd trlampau berani... kerana berani tk brtempat tu xde gunanye... tk gitu ybs?

teja said...

tmbh sikit lg... dn aku rasa, anony tu lebih teruk penakutnye dr aku coz sembunyikan id... muahahahaha!

ybs said...

haah la Teja, kalau nak berani pun berpatut2 ler....setakat nak menunjuk2 keberanian tp kesannya memudaratkan nak buat ape kan kan....