Friday, January 09, 2009

prestasi

Semalam, aku adakan program ringkas yang berkaitan dengan penilaian prestasi dan aku namakan ‘Sembang Prestasi Bersama GB.’ Setiap guru/staf datang berjumpa aku di bilik GB mengikut kelapangan masa free dan antara lain mereka dimaklumkan tentang markah prestasi yang diperolehi. Hampir semua dapat menerima dengan hati terbuka dan apabila ditanya hendak ditambah lagikah jumlah markah tu? “Boleh jugak..... tapi terpulang pada cikgulah...” kata mereka. Biasa ler tu kan, kalau boleh memang semua suka dapat markah yang tinggi!

6 comments :

Anonymous said...

Bestnye kalau boss saya macam cikgu; terbuka, boleh bawa berbincang, kebapaan....
tapi stail kepimpinan kan macam2.
Kalau saya jadi pengetua tak taulah saya ni pengetua yang macamana....

mantan said...

Cikgu Yusof,
Itulah cara yang patut dicontohi.

(Ada perbezaan stail kepimpinan antara GB/P lelaki dengan perempuan)

yusofsipan said...

cek mek moleh, tak tentu best lagi tu... kecuali telah pernah bekerja bersama saya... Stail kepimpinan memang pelbagai dan hampir mustahil utk memuaskan hati semua subordinat kita!

cikguwahab, banyak perkara yg sepatutnya dibuat tapi belum dilakukan lagi. Saya biasa dengar, guru2 kata, "GB perempuan kebanyakannya cerewet laa..."

Anonymous said...

salam dr tera

yusofsipan said...

waalaikumussalam tera, terima kasih kerana sudi menjengah. Tera mengajar di SMTMT ye, last year sering ler ke sana kerana anak lelaki saya belajar di situ...

Anonymous said...

haah, tera ngaja kat sana... anak ckgu kursus ape erk?? lu tgk rupe tntu kenal...