Wednesday, January 28, 2009

tandatangan

Sebelum magrib aku terima sms drp isteri, “ Abg nt lik awl skitlah, td mak nisak 2 dtg, sruh sain brng mlm nie gak nak, dh 5 kali col umah kte, sok pg2 ank die dh nk lik kl, die nk dtg amik mlm nie gak.” Aku balas sms itu, “ok”

Selepas isyak aku sampai rumah dan isteri terus bercerita ttg borang tersebut. Rupa2nya borang permohonan biasiswa kecil persekutuan. Jam 10.30 bekas anak murid aku tu dtg bersama bapanya utk mengambil borang tetapi aku belum tandatangan lagi sebab cop jawatan aku tiada di rumah. Aku memintanya datang mengambilnya di pejabat sekolah esok pagi jam 8.30. Sibuk jugak aku, macam wakil rakyat ler pulak....!

10 comments :

Kembara Kelana said...

sainlah labu sementara sain kau laku... tolonglah orang kita selagi boleh, soalannya ibubapa ni, ikut dia free ke ikut kita free? kau memang baik labu tapi hj bakhil tak bagi jugak kau jadi menantu dia..

cikguyusof said...

pagi ni jam 8.00 baru aku sain, dah nak buat mcm mana, dia dtg hampir dah kul 11 mlm, boleh jugak kalau nak ke sekolah amik cop tapi aku tengok tak ler perlu bergesa2 sgt, masih ada masa hari ini. Mekasih krn kata aku baik, mudah2an menjadi kenyataan di dunia dan bekalan di akhirat. Ttg kegagalan aku menjadi menantu Hj Bakhil tu kau tahu tak sapa yg penyebabnya???.... nkau ler labi!!!!

Tera said...

mudah2an tk lama lg jadi wakil rakyat, aminnn!

cikguyusof said...

taknak la, tak minat berpolitik, buat pening kepala jer. Tgh tunggu nak dpt pangkat 'Datuk' 2 bulan lagi...

Tera said...

ekeke... tu 'datuk' nak dpt cucu, tahniah tera ucapkan. moga semuanya selamat... KK bila pulak nk jd datuk???

cikguyusof said...

kk tu lambat lagi... anak yg tua baru mula keje, dia pun dulu kawen lambat sbb frust menungging dgn classmate saya....hehehe

jgn marah kk, aku termengata kau ni!

Tera said...

ngeeee... ilmu memikat tk power lg kot masa tu, tkpe2... pth tumbuh hilang brganti, bunge bkn sekuntum, kumbang bkn sekor... ish, buat ketupat pulak ni!

cikguyusof said...

tak lama lagi kk datang ler tu bawak mesingun tenbak kita....baik kita cabutttt!!!!

Kembara Kelana said...

amboiii

Tera said...

hehe... tera mintak maap tuan guru, ni slh ckgu yusof coz tera ajak anyam ketupat.