Monday, January 05, 2009

dipantau

Seawal jam 7 pagi, aku dan guru bertugas dah tercegat di pagar utama masuk ke sekolah, bersalaman dgn ibu bapa dan juga murid2. Kelihatan murid2 yg bermanis muka gembira datang ke sekolah dan ada juga yang seperti tidak suka. Walaubagaimana pun pada tahun ini tiada yg kedengaran menangis atau melalak terjerit2. Seorang penyelia dari Unit HEM PPD datang memantau dari pagi hingga ke tengah hari. Penyeliaannya meliputi semua aspek pengurusan dan pentadbiran sekolah dan masuk jugak memantau ke setiap kelas. Alhamdulillah, keseluruhannya adalah memuaskan!

8 comments :

Faris said...

Cop, tahniahlah kerana dipantau. Sekolah aku ni tak ada orang nak pantau. Kalau ada orang pantau, kita boleh tahu apa kelemahan kita atau apa yang kita terlepas pandang untuk dibuat. Siapapun yang datang pantau, jangan bimbang kerana prosedur dia orang mesti membantu sekolah dan bukannya mencari kesalahan. Kalau ada pemantau yang cari kesalahan, terus aje lapor kepada Ketua Jabatan dia sama ada PPD, JPN atau KPM.
Tambahan kelas pendidikan khas tu dah kira satu kepercayaan kepada GB nya. Kalau tak ada murid juga Cop, GB nya aje yang masuk jadi murid. He he he,.. gurau2 je Cop.
Sabtu lepas aku ke Muar menghantar Mak Mertua aku tapi tak sempat nak singgah jumpa kau lah. Urusan keluarga banyak sangat.
Jumpa lagi Cop.

cikguyusof said...

kita berdua ler faris jadi anak murid pertama kelas pendidikan khas tu... kau pun bermasalah jugak kan? hehehe.... lama dah tak dengar masalah yg dulu tu, apa perkembangan terbaru ek?

maarufalfa said...

sop, apa khabo?

lama x dengo cerita.

ni maaruf le

cikguyusof said...

ya syeikh maaruf, memang suda lama tak dengar berita lah, ana sihat lah...

ana sentiasa ada di sini, enta selalu2lah datang... Masih berniaga unta ka? hehehe

insan malang said...

aku join sama itu kelas pemulihan .kerana aku kena ulang itu projek 3.

chehassan said...

Tahniah. Satu permulaan yang baik. Pada saya bukan pemantauan, tapi penyeliaan. Penyeliaan yang baik boleh memberi kesan yang positif. Tapi saya yakin, rakan2 ppgb adalah gb yang terbaik. Buat yang terbaik, jadi yang terbaik.

cikguyusof said...

cedininsan malang, bersabor jer ler, jgn ikutkan perasaan, semua ada hikmah di sebaliknya.....

chehassan, mudah2an kita sentiasa menjadi yang terbaik!

cikguyusof said...

insan malang, bersabor jer ler, jgn ikutkan perasaan, semua ada hikmah di sebaliknya.....

chehassan, mudah2an kita sentiasa menjadi yang terbaik!