Friday, May 14, 2010

rase ape ek

aku nak rasa mcm mane ek sebenarnye ketika usia aku genap separuh abad.....???

16 comments :

hani@debumelukut said...

I am 50 this year. no change at all, the same old me..just that the wrapping is worn and dusty,,,hehehee

ybs said...

cikgu hani,
mekasih krn msh sudi menjengah.... kita sebaya rupenye....hehe

Ah Win said...

mungkin rasa mcm sebelah kaki dah boleh masuk ke alam 'sana'..

saya tak maskud ape-ape cikgu..cume memperingati diri diri saya juga..

Nabi junjungan s.a.w kita pun umur tak panjang macam nabi Nuh a.s yg hidup 1000tahun

Aida Ali said...

Umur hanya sekadar angka. Jangan jadikan usia separuh abad sebagai tanda kita sudah tua kerana kerja kita menuntut tenaga dan semangat yang sentiasa muda, mekar dan positif.
Cabaran dunia seorang guru maha berat!

Anonymous said...

Rumah kata pergi, kubur kata mari. Kena sedarlah umur tu dah tua dan janganlah menggatal lagi.

JM said...

SELAMAT DATANG KE ALAM SETENGAH ABAD...JGN PERLAHANKAN SEMANGAT.SELAGI BELUM PENCEN. BANYAK DAH ANDA BUAT.SERAHKAN KPD ALLAH SWT...SODAKOLLAHUL AZIM..

zaijb said...

saya pun akan sampai umo macam tue... satu hari nanti... jika dipanjangkan umo.....
mmmm..... ape yg sy buat masa tue yer nanti...hehe....

Kembara Kelana said...

selagi akal kau masih berfikir dan masih ok..kau masih dikira selamat cuppp...jaga akal kau baik baik

ybs said...

ah win,
mekasih, its ok, itu la namanye peringatan yg semmgnye bermanfaat utk org2 yg beriman....

usia kita akhir zaman ni antara 60 hingga 70 tahun jer, moga kita beroleh kejayaan di dunia dan lbh2 lagi di akhirat, amin!

ybs said...

cikgu aida,
iye sungguh bagai dikata namun hakikatnya tenaga semakin berkurangan.... harap semangat ker la, hehe

ybs said...

anony (faris),
yela....sama2 ler kita sedar diri dah tua dan jgn nak menggatal2 lagi!!!

hehe

ybs said...

joni,
semangat aku mmg tak penah kendur.... cuma tenaga ni rasa mcm semakin lemah jer!

hehe....tua dah jon!!!

ybs said...

zaijb,
kalau dah usia spt sy ni, mungkin dah menimang cucu kot.... moga segera la zai bertemu jodoh!!!

hehe

ybs said...

sof,
mekasih, mudah2an kita msh bisa menggunakan akal dgn sebaik2nya!

jm said...

tenaga yg mana satu coppp..

ybs said...

jon,
mane2 ler....buat2 tak reti pulak ko, kan ko pon dah tua jugak, lbh tua drp aku....hehe