Tuesday, May 11, 2010

audition

pg ni aku diminta ke ppd utk audition sbg pembaca ikrar hari guru peringkat daerah muO. seramai 19 orang guru terlibat yg hari lahirnya bersamaan dgn hari guru. sejak semlm aku rasa lain mcm, 19 org ni tak layak ke utk baca ikrar sehingga perlu buat audition? pilih jer la berape org yg diperlukan dan kemudian buat ler latihan! kalau nak menepati konsep 1Malaysia, pilih ler dr kaum yg berlainan. seperkara lg yg menyebabkan aku rasa tak berminat ialah krn faktor usia, jika 20 tahun dulu mmg sajak ler aku membacanya....hehe

malas la aku nak pegi audition tu!

10 comments :

mantan said...

ybs,
camtulah selalunya diorang tu buat kerja...akal tak panjang....

Selamat Hari Lahir Dan selamat hari Guru....

Faris said...

Cop,
Kalau dah tak terpilih tu, macam2 ajelah komen kau tu. he he he ... Kau tak layak kot, bukankerana faktor usia dan sebagainya. Kau baca ikrar depan wife kau ajelah, ikrar tak kahwin lagi.... Jangan marah Cop, nanti kena jual.....

mpmn said...

baca ikrar ni bagilah org muda. org tua ni lutut dah ketor tak leh berdiri lama, ckp pun dah byk sasul. eloklah kau mengundur diri cara terhormat.

tapi.. kalau sapa terpilih akan dibyr rm1000 ko terimalah.

ybs said...

mantan,
ntah la, tak tahu dah nak kata ape....

selamat hari guru jugak buat mantan!

ybs said...

faris,
tak pasti lg kalau aku hadir audition tu aku tak layak dan tak terpilih, kalau nak, pilih jer la, ape, diorang aku tak layak ke kalau setakat nak baca ikrar tu? hehehe

aku bkn nak marah, melayan rasa jer!!!

ybs said...

mpmn,
betol la mcm ko ckp tu, aku setuju 200%....hehe

kalau setakat nak glamer, mekasih jer ler, banyak keje lain lg yg perlu aku buat!!!

zorro said...

apa gaduh2 ni....setakat baca ikrar tu bagi can le kat org mude2....aku setuju dgn pendapat faris...

jgn le marah2, meka zaaaaaaappppppp ko ke?

Teja said...

patut le senyap... hehe

ybs said...

zorro,
aku pon bknnye teringin sgt nak baca ikrar tu tp kalau atas dasar nak raikan guru tua mcm aku yg lahir pd hari guru tu tak perlu ler nak di'audition'....

ybs said...

teja,
smlm mmg mood tak bape baik la, nak dtg bulan kot....hehe