Saturday, May 15, 2010

aku dan sekolah

sejak 1967 hingga kini aku msh di sekolah.... bila ingat2kan semula sejarah persekolahanku, eh agak menarik jugak pd diriku sendiri kalau tidak pd orang lain pun! enam tahun di sekolah kebangsaan dan kemudian ke sekolah menengah aliran inggeris yg terpaksa masuk remove class terlbh dulu, menjadikan aku di sekolah menengah selama enam tahun jugak. aku belajar selama 14 tahun termasuk 2 tahun di tingkatan enam. selepas gagal ke u, aku terus ke maktab perguruan yg ketika itu telah memulakan pengajiannya selama 3 thn.... puas ler jugak belajar nak jadi cikgu! namun, selepas bekerja, laluan utk belajar menjadi lbh mudah wp ketika itu usia telah semakin lanjut. aku memperolehi diploma pengurusan hanya dlm tempoh setahun dan ijazah dlm tempoh dua tahun saja. alhamdulillah, semuanya ada hikmah....!!!

sambung lagi belajar? .....niat tetap ada! (wp esok, usia telah menjadi separuh abad!)

5 comments :

jm said...

kau sebenarnya bijak cop.cume mungkin peluang je belum ada kan..selepas keje kau bukan je dapat diploma dan ijazah mudah. ada dua lagi sijil kau lupa..

Aida Ali said...

Selamat Hari Guru

ybs said...

jon,
sijil ape? sijil nikah ke???

nak perli aku ler tu sbb aku lbh sijil nikah kan kan....

ybs said...

Selamat Hari Guru utk cikgu Aida jugak....

jm said...

tak nak tambah sijil nikah kau lagi cop...hahaha