Thursday, May 06, 2010

nak marah ke

nak marah ke tidak ek........????

updated - May 7 2010

pd 30 april, aku minitkan surat drp KEMAS yg memohon seorang cikgu utk menjadi hakim pd 6 mei. oleh kerana pd tarikh tsb ada program di peringkat zon dan cikgu itu terlibat maka aku tidaklah dpt membenarkannya. nak jadi cerita, PAP telah terlupa utk beri surat itu kpd cikgu tersebut dan smlm, selepas menerima call drp KEMAS cikgu tu telah sms kerani, "K.bdh ada x surat sy utk jd hakim kemas hr ni?"

kerani pon beritahu ler psl PAP terlupa tu, dia balas, "Knp x bgtau? Org kemas tel sy. Ckp dgn gb 2 guna otak sikit jgn sampai menyusahkan org ln."

mcm nak mengigil jugak badan aku smlm menahan marah masa baca sms tu yg di'forward'kan oleh kerani.....kenapa terus nak menyalahkan aku dan menggunakan pulak bahasa kesat spt itu???

39 comments :

Faris said...

Marah aje.... peduli apa???? Ni mcm syaitan berbisik.... he he he ...

Angin tak ada ribut pun tak ada, nape tiba2 nak marah aje ni. Sabor ajelah Cop..... Tu lah... baru kerenah dua orang, kalau kerenah 4 orang lagilah meluap2 marah kau tu. Penyakit kau pun nanti cepat datang.

ybs said...

eh faris, ni takde kena mengena dgn bebini aku la, ni psl cikgu aku....huhu

bila ek bole call ko....?

zorro said...

apasal tiba2 nak marah ni.....dah buang tabiat ke?

ko nak marah guru....knape?
mare nanti kena jual...mau dijual?

marah tak bole...tapi zaaaaaaaappppp bole. heheheheeee

Aida Ali said...

Marah tu normal kalau kena pada tempatnya. Sesekali kena juga tunjuk marah...

Teja said...

jgn la mrh teja, sobb... sobb...

pB said...

marah biarlah bertempat

Faris said...

Cop, kau nak call aku? Ilmu apa pulak kau nak tuntut ni. Ilmu berbini ramai aku tak ada. Kau boleh call aku bila2 masa kerana aku sedang bercuti panjang. Jadi hujung minggu pun tak jadi aral.

mpmn said...

nak marah? marah jelah buat apa2 ditahan2. buat sakit jantung je. kalau tak berani marah jgn jadi gb.

ybs said...

zorro,
buang tebiat tu tak semesti dgn marah jer....

aku tgh melayan rasa laa!

ybs said...

cikgu aida,
sy jarang marah dan kalau marah sgt sy langsung membisu....huhu

ybs said...

pB,
betol betol betol....

ybs said...

faris,
aku ingat mlm td nak call dan citer panjang dgn ko tp aku keletihan sbb smlm sibuk dgn sukan prasekolah peringkat zon

nt la lain kali aku call ye....

ybs said...

mpmn,
aku tgh marah ler ni....ko dtg ler sini pujuk aku!

ybs said...

alamak, ter'skip' pulak komen balas utk teja, sori ye teja

ybs tak marah teja la, tak tergamak nak marah....hehe

zorro said...

eheheeeeeehhhh...aku pun rasa nak marah juga bila baca sms tu.

ada ka dia suruh guna otak...knape selama ni ko guna apa ..tak guna otak ke? tarak otak punya olang itu... heheheeeeee.

tapi sabar ybs...sifat amarah tu sifat iblis...sabar separuh dari iman.

jangan marah , tapi zaaaaaapppppp bole.

ybs said...

yela zorro, aku tak larat la nak marah2, aku nak lelong jer cikgu tu, sapa2 yg berhajat hubungi ler aku segera....hehe

mpmn said...

sop...aku tahu cikgu yg kau maksudkan. aku rasa luka lama berdarah kembali. dia cari peluang je utk menghentam gbnya.

kalau aku dia kata gitu, msk je sek aku sembur terus dia. aku tak akan br peluang pd org yg kurang ajar n kurang garam tu.

kalau didiamkan dia akan jaja cerita dan akhirnya mungkin dia akan kata gb takut dgn dia.

ybs said...

mpmn,
aku mmg biasenye takot la kat anak dara, takot terjatuh hati....haha

aku dah amik tindakan, pg td berbincang dgn semua gpk dan kami telah ade keputusan bersama, tunggu dan lihat jer la, aku malas la nak sembur2 tu, tak mahu wujud ketegangan dan kekecohan, malu la kat org luar!!!

zorro said...

betul,betul...betul.malu,malu...maluuuuuu...kat org.

sabar,sabar,sabaaaarrrr.jgn ikut kata hati, kadangkala itu bisikan syaitan.

pegi ambil wuduk kalau rasa nak marah sangat.maafkan la sesiapa yg berkenaan.sedangkan nabi pun ampunkan umatnya, inikan kita,apalah salahnya.

jgn main sembur2,kalau ZAAAAAAPPPPPP tak pe...heheheeeee.

Teja said...

oooooooooo... psl ni erk, eleh... biase le trlupa bg surat, kita kn manusia biasa yg minah tu nk melenting nape?? klu dia tk suka gb suh dia keje ngan teja... tau la teja nk buat ngan minah ni... hehe

zaaapppppp!!!!!

ybs said...

teja nak buat dia mcm mane, digoreng ke direbus ke dipanggang ke??? dan jgn lupa sambal cili padi utk disental kat mulut....

hehe

Teja said...

anta je dia kat ladang buaya... biya buaya ngapppp

tp teja rasa dia ada gangguan emosi kot, klu sebelum ni ok nape sekarang tk ok.... rujuk dia ke kaunselor jabatan

ybs said...

teja,
nak rujuk dia pd kaunselor drp kementerian laa.....

hehe

Teja said...

bagus x3... kalau degil gaks, anta ke taman buaya cni.... hehe

Faris said...

Cop,
Kau antar kat aku. Tahulah aku kerjakan dia. Nak suruh aku kerjakan cara macam mana? he he he ....
Aku syorkan kau panggil direct aje masuk bilik kau dan basuh dengan clorox betul2. Sampai nangis Cop, tapi ... jgn kau pulak yang nangis....

zariah said...

Sabar separuh dari iman, Sof lebih arif kan, Tapi kalau fikirkan memang tak patut orang cakap mcm tu ye.....walau sesabar manapun manusia memg ada perasaan hot, samada dia meletup spontan atau makan dalam...sabo..sabo kata org Muo...kak faham jadi gb ni kdg2 mencabar dan dicabar, gunakanlah kebijaksanaan kita dlm menghadapi ujian yg tak disangka spt ni...perkara kecik je tu...ok kan

Aida Ali said...

Forward balik sms tu kat dia. Cakap kat dia, "Kalau nak kerja kat Kemas, saya tak ada halangan"

ybs said...

teja,
buaya2 kat taman buaya tu msh pandai makan org ke? sbb dah terbiasa mkn ayam daging jer....

ke campak jer dlm sungai melaka, ade buaya gak kan?

hehe

ybs said...

faris,
nt aku antar guna poslaju yg tak laju tu....dan ko kerjekan ler ikut sukati ko, nak gaya bebas ke, kuak lentang ke kuak ape2 la....hehe

bagus cadangan ko tu tp dr pengalaman aku dan gpk1 jumpa dia awal thn dulu, silap2 mmg kami yg menangis sbb ade batu la kat kepala dia....hahaha

ybs said...

kak zariah,
mekasih daun keladi krn sudi menjengah dan tinggalkan komen....

mmg betol semua yg akak ckp tu, takde yg tidak benO melainkan benO belaka....!!!

bila nak dtg skola sy, nak tunggu besday sy ke?....hehe

ybs said...

cikgu aida,
bagus cadangan tu, tersenyum2 sendirian sy ketika membacanye tp masalahnye sy dah hilang langsung selera nak bersms dgn dia....huhu

thn lepas ketika seorang guru ditukarkan dia sms sy, "kenapa ditukarkan guru yg tiada masalah tp dikekalkan guru yg bermasalah"

sy tak balas pon dan sehinggalah sekarang dia dah tak penah sms sy dan sy pon dah tak hingin!!! hehe

doakan moga masalah ini akan segera dpt diselesaikan krn telah dirujuk kpd kaunselor daerah dan penyelia ppd....

mantan said...

ybs,
kenapa sampai jadi camtu sof?

ybs said...

mantan,
sebab pertama ialah atas kelemahan sy sbg ketua yg tidak dpt membimbing anak buah dan mungkin jugak sy agak berlembut....

keduanya, cikgu tu dikuasai rasa tak puas hati yg amat sgt krn sy menukarkan seorang guru atas permintaan ppd dan sejak itu pelbagai kesalahan dan ketidakakuran dilakukannya, sebelom itu langsung tiada masalah dgnnye dan sejak awal thn ini selepas sy memanggilnya berjumpa sy dan gpk1, komunikasi antara kami telah terputus!

bagus jugak kalau dpt bincang panjang dgn mantan....hehe

Teja said...

ntah la ybs, ade ke buaya yg tolak bangkai(minah tu)...? hehe

apepun ybs brsabar la banyak2, cobaan je tu....

ybs said...

teja,
ade la buaya yg tolak bangkai, buaya organik!!! hehe

mekasih, mudah2an sy bole bersabo....

jm said...

marah adalah normal.kalau kau tak marah..kau abnormal lah cop. hehehehe.
cikgu mcm tu kau dah boleh panggil masuk bilik.explain sikit cara berbahasa dgn orang tua...hehe
rasanya masa marah janggut kau terangkat sikit ye..

ybs said...

jon,
awal thn aku dah panggil atas beberapa kesilapan yg dilakukannya tp tak nampak pon tanda2 yg dia menyesal malah tidak mahu mengaku bersalah....dia bkn kecik lg dan sepatutnya bole berfikir dgn waras!

bior dia guna bahasa yg mcm mane pon tp aku tak akan balas cara yg sama sbb aku tak mahu jadi mcm dia yg tak tahu bahasa dan hormat org tua.... tol tak jon?

ko bila nak bela janggut jon? hehe

jm said...

betul tu cop.aku tabik kat hang.marah cara profesional lah cop.x kan nak tiru mcm dia pulak kan...marah sambil urut2 janggut kau ye...aku pun tgh simpan janggut cop..
cop kalau agak nyusahkan kau..tukar je ke lain.mgkin dia berubah ditempat baru.

ybs said...

jon,
biasenye itulah yg kita cadangkan dan tindakan selanjutnye akan diambil oleh ppd, mudah2an dgn pertukaran ke tempat lain menjadi asbab utk dia berubah....

janggut tu simpan panjang2 sikit jon, sunnah nabi tu!!!

hehe