Monday, April 12, 2010

pokok

pokok kelapa (ada 4 batang) aku tanam semasa mula berpindah ke sini


pokok jambu air ni dah penah sekali berbuah....


pokok mata kucing ni baru kali pertama berbunga....


pokok mangga ni pon penah berbunga tp tak lekat!

12 comments :

Teja said...

teja mcm ade ninjau je pokok2 tu aritu... dn mcm kureng baja je. hehe... kesian pokok.

jon said...

cop..seberang longkang pokok kelapa tu ko tanam rumput ke..segar nampak

zorro said...

eh, eh pokok mata kucing....tak takut ke teja...mata you yg ybs tanam...


pokok yg pernah berbunga tapi tak pernah lekat buah tu, gila daun namanya...ko kena zaaaaappppp dahan2 nya biar kontot sikit,baru la ia berbuah....

ybs said...

teja,
baja ape ek yg sesuai, nt dtg amik kat umah teja bole?

hehe

ybs said...

jon,
sebelah longkang tu tanah org lain la....nanam di tanah sendiri ler, hehe

ybs said...

zorro,
mungkin kureng baja la pokok2 tu spt kata si teja tu....

nt la aku bubuh baja taik lembu ke ayam ke tp taik kucen mmg takleh buat baja.....hahaha

Teja said...

weyyy... ape sebut2 taik kucen plak ni... kucen klu berak dia kambus taw... haha

ybs said...

teja,
sbb dia kambus ler tu takleh nak amek buat baja....

woit ade bau mcm org buang najis la kat sini, zorro kot? tu lg la takleh nak dibuat baja, terus mati pokok!!!
tol kan teja?

hehehe....

aisyah arifah said...

papa pokok yang kat depan rumah kan papa?

ybs said...

yeler dik, mane ade pokok lain, adik ade pokok sendiri ke? hehehe....

zorro said...

kucin skrg ni mana ada kambus2 lagi.... pakai zaaaaap disitu aje...

pokok tu kalu nak subur,ko sendiri mesti melabur kat situ. hehehehehe


aku zaaaaapppp dlm tangas cangkung le...........

ybs said...

zorro,
ko biase buat kat pokok yg ko tanam kat umah yer....eeei tak sanggup aku nak makan buahnye....uwekks!!!