Monday, April 26, 2010

apa kubuat

gerai mek kelate yg menjual nasi kerabu dan nasi dagang....


nasi dagang bungkus.....


satar, 3 butir rm1....


cucu sulung....balqis


nak buat ape dgn hanger tu?


nak belasah atuk?


hari semalam (Ahad);


- balik dari solat subuh, aku singgah sekolah utk tengok laptop yg aku tinggalkan terpasang sejak semalam....

- 8 lbh aku ke pasar tani berdua jer dgn wife; beli nasi dagang, satar, mangga, anggur, kismis, ikan, sayur bayam, cendawan, kuih bakar, dodol, jagung rebus, suratkhabar dan kemudian singgah di masjid jamek utk beli pulut panggang yg sedap rasanya tu tp takde jual......

- 10 lbh aku berehat, terlelap ler pulak

- 11 lbh aku dan wife serta aisyah ke jemputan kahwin member gb di parit sulong, jauh jugak rumah ko ye! Balik ikut Pagoh dan singgah solat zohor di masjid pagoh, takde imam ler pulak!

- 1 lbh singgah bkt pasir beli daging burung puyuh dua paket, 10 ekor sepaket, harga RM15 sepaket, mahal ke?

- 2 lbh singgah supermarket di bandar muO, wife dan anak jer yg turun, aku keletihan dan terlelap dlm kete....

- 3 lbh tiba rumah, sempat lagi sebelum asar utk 'zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz'.....

cukup ler setakat sblm asar, lagi pon selepas asar takde aktiviti penting, cuma melayan cucu.....hehehe

16 comments :

jm said...

yg pkul 9 malam ko tak tulis cop...

ybs said...

jm,
aktiviti ape kul 9 mlm tu, penting ke?

hehehe....

Faris said...

Jon,
Aktvt 9 malam tu rahsia peribadi dia.

YBS,
Aku rasa kau ni betul2 dah tua. He he he... asyik keletihan aje sampai tertidur. Ingat... tanggungjawab dan nafkah. Kah kah kah...

Teja said...

nak sikit nasi dagang...

dagang pak malau dagang brtempat
dagang hamba musafir lalu

ybs said...

faris,
takde rahsia ape pon kul 9 mlm tu, msh sibuk dgn melayan cucu....

mmg rasa dah tua la, kan thn ni aku akan jd warga emas, pastu berat badan asyik naik jer dan la ni dah melebihi 70 kg....huhu

setakat ni nafkah beres....tp cara org tua la....hahaha

ybs said...

teja,
nt minggu depan aku belikan, nak bape bungkus? hehe

selama idup di dunia ni kita memang sentiasa berdagang, akhirat jua la tempat yg kekal abadi....

zorro said...

dah sah ko mmg dah tuo...heheheeeee.

ko zaaaaaaaaaaappppppp ke atau ko zzzzzzzzzzzzzzz.. yeeeeee.

Kembara Kelana said...

hanger yang anak kau pegang tu menunjukkan kau selalu belasah anak kau dgn hanger ke sop...

ybs said...

zorro,
abeh takkan ler tak tua2....

he

ybs said...

Sof,
tak penah buat kat anak aku la, kalau aku geram, mak dia yg selalu aku belasah....hahaha

mantan said...

ybs,
buatlah apa-apa yang patut sof...

mpmn said...

ybs ko ke gerai mek kelate tu buat gapo? mu nok beli nasi ko nok ngurat mek tu? maklumlah bilo mek tu kechek " abe nok boli gapo " gegor janggutmu tu.

ybs said...

mantan,
ingat nak berjalan jugak ke rompin tp ntah bila....hehe

ybs said...

mpmn,
mek kelate tu dah kawen la, suami dia cikgu....ko ingat kalau pompuan tu semua aku nak ngurat ke....grrrr

jm said...

aku rasa ko ni dah de penyakit kritikal..yg tersembunyi dlm tubuh ko tuhhh. asik lupe je ni. jgn lupe rumah dah lah

ybs said...

jm,
lupe takpe, jgn tak ingat sbb kalau tak ingat nt org kata hilang ingatan ler pulak!!!

hehehe....