Thursday, April 22, 2010

hilang

pelbagai benda dan perkara pernah hilang daripada diri aku.....


Akan mengaji, surat 'lah hilang; akan bertanya, guru 'lah mati.

Umpama kasturi, kerana baunya hilang nyawanya.

Turut hati yang geram, hilang takut tinggal berani.

Silap cakap kena radak, hilang jiwa percuma saja.

Perut kenyang lapar tak hilang, minum sejuk haus tak lepas.

17 comments :

Teja said...

awat ni?? harap kita tk kehilangan teman suka duka

Faris said...

Aik..... balik dari Seri Malaysia aje terus cakap pasal hilang. Bila sampai rumah, dua2 isteri hilang ke??? he he he...
Atau hilang benda kerana tertinggal di hotel seri malaysia ke???? he he he...
Atau hilang dalam dunia nyata dan berada di alam khayalan??? kalau macam ni, dah kes teruk.

zorro said...

haaaa cakap pasal hilang plak..apa yg hilang, sampai mamai ni ybs.

hilang pertimbabgan...hilang sabor
hilang pekerjaaan..hilang pendapatan hilang mata...hilang penglihatan
hilang telinga...hilang pendengaran
hilang otak....HILANG AKAL....

apa ni aku dan ybs merapu niiii...
hilang akai kut ybs ni...

hilang pedang ,tak boleh nak zzaaaaaaapppppp. heheheheheeeee

jon said...

hilang yg kau jumpa kat JB kot...gi lah ambik...

jon said...

hilang yg kau jumpa kat JB kot...gi lah ambik...

jon said...

jangan hilang surat tawaran ko dah lah ....

ybs said...

teja,
takde ape la, saje jer.... mudah2an tak hilang teman spt itu

ybs said...

faris,
aku hilang songkok jer la.... misi kat pakar puteri tu kata dia yg simpan, tu yg masalah tu, kena pegi ler pulak lg ke jb....hehe

mmg kes teruk ler mcm ni kalu!!!

ybs said...

zorro,
ade mereka yg msh;
bersabor wp hilang pertimbangan
bertambah rezeki wp hilang pekerjaan
tidak buta wp hilang penglihatan
tidak pekak wp hilangan pendengaran
tidak gila wp hilang akal....

ko pulak sibuk takot kehilangan pedang kontot ko tu!

ybs said...

jon,
sampai dua kali ko send komen ye, line tak elok ke? hehe

aku tak hilang apa2 atau sapa2 kat jb, kecuali songkok...huhu

ybs said...

jon,
ko dah dpt surat2 tu jon? jaga elok2 jgn sampai tenggelam dlm laut....

Teja said...

hilang di mata xpe, di hati jgn... hehe

ybs said...

teja,
Pucuk pauh delima batu
Anak sembilang di tapak tangan
Sungguhpun jauh beribu batu
Hilang di mata di hati jangan

hehe

jon said...

cop.. sampai sngkok kat kepala ko pun boleh hilang ye. mungkin ko de pegi tempat2 yg menyebabkan ko terpaksa buang songkok skejap kot hehehe
org sini kata (kilas kopiah)..
line x elok lah cop...

ybs said...

jon,
ko mcm dah biase jer buat mcm tu....eh ko tak pakai songkok la! hehe

masa hilang tu aku dlm kete, aku bukak ler songkok, masa berhenti kat pam minyak aku bukak pintu sbelah kanan, sampai di hotel baru perasan songkok dah takde, ajak member yg bwk kete tu ke pam minyak, pekerja pam kata takde nampak pon, abeh kat mane tercicir ek, takkan ler terbang keluar drp kete yg bertutup rapat. heran jugak kan.... first time aku hilang songkok jon!

Teja said...

Itulah ratna batu permata
Cantik dilekat buluh perindu
Itulah makna jauh di mata
Namun dekat hati merindu

ybs said...

tasik cini banyak berudu
penat mengail badan pun lesu
terusik hati terpanah rindu
terkunci rapi di bibir bisu...