Friday, April 23, 2010

perasan

tiada ucapan tiada tulisan
duduk termenung dalam lamunan
indah sungguh mainan perasaan
bagaikan berada di awang-awangan

16 comments :

Kembara Kelana said...

layan cup layan..tiru 99%, time kasih

Teja said...

pasir bulan perahu
berlabuh tentang batu bara
bergalah-galah ke tepian
ketika menghadapi muaranya
kasih tuan hambalah tahu
ibarat orang menggenggam bara
terus hangat dilepaskan
begitu tuan malah kiranya

ybs said...

sof,
koma dan titik pon abis ko tiru ye....ubah ler sikit2 ayatnye!

ybs said...

teja,

pohon manggis terkena mercun
dekat dengan sipohon ciku
bunga melati tumbuh di batu
jatuh putiknya bertalu-talu
kasih kusemai menjadi racun
mencari penawar jalan berliku
resah di hati tiada menentu
bagai tertusuk duri sembilu

zorro said...

dengar ye pantunnya.. si teja dan ybs ....

pantun nya hamba belikan...
beli tanpa mengeluarkan wang....
mana ada orang menggengam bara...
hanya sigila dan simabuk saja...
yang lakukan.....heheheeeee

pohon manggis terkena mercun....
nanya si pohon ciku....
tak pasal-pasal ia kena.....
bunga melati boleh dibuat ubat....
sebab tumbuh diatas batu...
payah nak cari ni.......
kasih jangan disemai.....
hanya pokok saja yg boleh....
cari penawar hanya dihospital le...
kalau resah tidak mementu tu....
alamatnya nak boleh lagi satuuuu...

sempoi tak pantun aku ni..jawab jgn tak jawab...
zaaaaappppppp. heeeeeeeee.

Teja said...

hahaha... zorro main zappppppppppppp je!!!

ybs said...

zorro,
demi cinta yang menyala
kurela menggenggam bara api
demi kasih yang mengharum
sungguh aku rela
biarpun pada pandangan
seperti bunga yang layu terbuang
namun dia pasti tahu
semua krn kumasih lagi setia padanya
biar kumenangis seumpama pengemis
kuhanya mampu berserah
berserta doa harapan....

ybs said...

teja,
bior le zorro mcm tu, asalkan dia bahagia!!!

hehe

Faris said...

Sejak bila pulak jadi jejaka perasan ni. Jadi2 lah tu.... tak usah perasan sangat. Sedarlah diri sikit.

ybs said...

faris,
lama dah tak layan perasan la, dgn ko pon dah lama tak dpt chatting....hehe

zorro said...

aku mmg sentiasa bahagia kalau dpt menyakat ko berdua.....

tapi semenjak dua menjak ni,,knape blog teja aku tak leh nak wat komen....ko wat ape teja.......???

aku tak leh nak zaaaaaapppppp ko. huuuuuuuhuuuuuuu.

ybs said...

zorro,
mungkin ko telah digam oleh teja....hehe

abeh ko asyik nak mengezap org jer!

Teja said...

abg zorro,
nape pulak tk leh komen, teja tk wat pape pon... cuba clear cache pc tu dulu, pastu try again... hehe

Teja said...

ybs,
winduuu.... hehe

cikcloudy said...

salam singgah

ybs said...

cikcloudy,
mekasih daun keladi krn sudi singgah....