Sunday, July 19, 2009

tuisyen, nasi dagang dan monyet

Setiap pg hari minggu, mmg itulah rutin aku, hantar anak tuisyen di bandar, kelasnye start jam 9 hingga 11 pg.

Sementara menunggu, kami (aku, isteri dan 2 anak) ke pasar tani. Pagi2 td wife kata hari ni dia tak sediakan sarapan krn nak belanja aku makan makanan kegemaran aku; nasi dagang. Aku dan anak2 mmg suka makan nasi dagang tp wife tak suka.... kami belasah dlm kete jer!
Jam baru lbh kurang 9.30 pg, masih awal, jalan2 ler dulu. Aku terus menuju ke Tg Emas, lama dah tak tengok 'sedara'... Rupa2nya kawasan itu telah diperbaiki dan diperindah dgn membina jeti utk memudahkan para pengunjung melihat dan memberi makan....
.


9 comments :

Teja said...

aiks, mcm tmpat yg aku pegi aritu je... hehe! cari jejak ke tu??

Faris said...

Cop,
Kau bukan orang berdagang yang nak makan nasi dagang. Nampaknya cita rasa kau dan aku sama kerana aku pun minat nasi dagang, tapi aku suka nasi dagang Terengganu. Yang lain tu minat tak sama cuma nasi dagang aje tu.
Ramainya sahabat kau di Tg Emas tu. Sahabat lama ziarah sahabat. Baguslah tu Cop, ziarah menziarah. He he he....

ZURAIDA said...

uhuhu...nasi dagang kalau kena yg sedap bolehlah den telan gak...tapi kalau yg tak sedap, cuma harap nama nasi dagang...tak mo la makan....ehehehehe...

Cikgu Yusof...nampaknya saya yg jauh nun kat utara nie pun tau yg tempat monyet2 tuh dh dinaiktaraf. Citer psl jambatan kecik tuh pun dh siap masuk paper sebab pencemaran yg makin banyak pulak than b4...

Apapun sy kat sini cuma boleh lepak tepi lombong tgk teratai n burung...tapi cantik gak bila lombong yg merata-rata kat sini tuh nampak biru jer bila cuaca panas....cam kat laut...cuma takder ombak

cikguyusof said...

teja,
penah sampai ke situ ye? Mungkin kita mencari jejak yg sama, hehehe.....jejak2 monyet!!!

cikguyusof said...

faris,
sapa yg ajo kau org berdagang jer yg bole makan nasi dagang? Ilmu hitam tu faris... mmg ler nasi dagang T'ganu yg sedap....

eh kat Tg Emas tu, sahabat kau pun ada la faris, bila2 balik MuO pi ler ziarah mereka, sampai hati kau tak ingat kat mereka lagi yer....

Faris said...

Cop,
Walau apa ilmu hitam, aku tetap putih. Memang kita semua sebagai manusia sentiasa berdagang.
Sahabat aku di Tg Emas tu dah tak kenal aku. Dia kenal kau aje. Aku dah lama tak balik Muor. Aku nak balik Batu Pahat pulak boleh ke Cop??? He he he.... Mengusik kau aje.

cikguyusof said...

nasi dagang tu kira ok jugak la zu... org yg sama jual di pasar tani, ptg & mlm Ahad di pasar mlm TG Agas, hari isnin dekat stadium dan selasa di pesta 5..... Saya pernah beli di semua tempat itu!!!

saya tak baca paper laa...huhu

pemandangan di tepi lombong pun ok jugak pe, janji ade air kan...? Kalau nak berombak, baling ler batu dan kalau nak ombak lbh besar suruh jer si abg sayang tu terjun dlm lombong, hehehe...

mpmn said...

bila dah jumpa sedara tu, patutnya kau hulurlah kepala tu biar dia tlg cari kutu. seronok rasa jari jemari dia yg halus tu menyelak rambut kita. pengalaman aku masa kecik2 dulu. bila dia dpt aje kutu terus ngap.

cikguyusof said...

wei pirzan, kau ingat aku tukang ternak kutu ke? tolong sikit yer... tak main la kutu2 nie! Kau ade ke, boleh ler dtg sini minta monyet2 tu carikan, hahaha