Friday, July 10, 2009

ijtimak

(Bersempena dgn Ijtimak Malaysia pada 9 hingga 12 Julai 2009)

Puisi di bawah pernah berlegar2 dlm dunia emel tak lama dulu tanpa diketahui sapa penulisnya. Kali ini ia berlegar2 pula dalam dunia blog......

ORANG TABLIGH
Orang Tabligh,
Ntah sape la yg bagi nama,
Sedangkan kita sumer kan sama,
Umat Nabi SAW semuanye,
Kerja dakwah kan tanggungjawab bersama,
Nabi dah xde, kalau kita tak buat, sape pula,
x kan la keje ustaz dan ulama saja,
Yg kita nih, xkan nak goyang kaki saje2?

Orang Tabligh,
Lari!!Larii! Orang Tabligh dtg,
Yg tadi ramai,sekelip mata je dah ilang,
Yg td segar bugar dah tido terlentang,
Yg sakit kaki pun bleh terjun tingkap lari lintang pukang,
Heh..betul la kata orang,
Nak ajak manusia pada Allah bukannya keje senang.

(Jika berhajat sila sambung baca puisi di atas di sini, terima kasih)



sumber: http://ziarah76.blogspot.com/

6 comments :

Teja said...

huhu... tabliqh!

cikguyusof said...

nape erk???

Rantong said...

Salam ziarah. Blog dan posting yang menarik.

View Profile: Rantong™

Kembara Kelana said...

jalan masing masing cup, semoga kekal dan istiqomah, jangan mencari salah dan jangan salah masa tarbiah.. aku harap kau konsisten dalam berdakwah, jangan dengan aku kau cakap bab A, dengan manisah kau jadi orang muda kau sembang bab B dan dengan teja kau jadi penawar duka kau guna gaya C...konsisten sop konsisten..aku tetap hormat sesiapa saja yang membawa misi kebaikan..

cikguyusof said...

Rantong,

salam kembali, mekasih krn sudi menjengah, datang la lagi!

cikguyusof said...

mcm2 la kau sof, aku hanya dlm rangka usaha utk islahkan diri....