Thursday, July 23, 2009

ayam kampung dan kemas pejabat

semasa mengambil anak di rumah emak aku ptg semalam, emak aku pesan suruh belikan ayam kampung. waktu rehat tadi aku pun keluar ler kejap pegi belikan, alhamdulillah dapat tapi ayam jantan yg tak ler muda sgt, dah bertaji dlm setengah inci, penjual tu kata kalau buat sup atau masak kari tgh eloklah ni.


sejak smlm, PT and the gang mengemas pejabat. Ditukarnya susunatur perabot dan pintu masuk pun berubah arah. Aku tolong angkat sikit2 jer, tak larat, nt sakit pinggang aku, sapa yg susah??? hehehe.... hari ini sambung lg kemas dlm bilik fail pulak....

8 comments :

Teja said...

shantekkkk nye opis, nnt nk tinjau betul2 la.... blh ke ckgu??

Faris said...

Cop,
Lain kali bela sendirilah ayam kampung tu. Tak ada kawasan kat rumah, buat kat sekolah bawah KH. He he he...
Bila angkat mengangkat, takut sakit pinggang. Apa susah, pakai aje tongkat ali macam yang Teja sarankan. Baru 2, mcm mana nk 3 dan 4....

cikguyusof said...

Teja,
boleh3, silalah datang.... nak meminang sekali ke???

cikguyusof said...

Faris,
Bukan setakat ayam kampung, ayam hutan pun aku ada tp smlm tu sbb mak aku suruh beli maka aku kenalah cari kat kedai.

aku dah kena aritu masa angkat pasu bunga kat rumah, tu yg aku tak berani nak angkat bende2 berat, jaga kesihatan! hehehe.... bkn tongkat ali jer, mcm2 tongkat dah aku pakai....

Kembara Kelana said...

cup
kalau mak kau suruh...kau mesti cari sampai dapat...sebab kau masih bertuah ada mak lagi, aku ni anak yatim...bab sakit pinggang ..tak per sop, aku datang urut pinggang kau kalau perlu, janganlah merajuk sop.. kau macam marah jer kat aku

cikguyusof said...

hahahaha.... ade org terasa ler pulak yg aku dah merajuk!!!!

okie said...

ok la tu! ayam kampung lagi sedap. ayam bando dah kene enjek......semacam je rasenye. sakit pinggang?.....ala ciannya. mana tak sakit.....angkat cara salah..... ikutla saranan kementerian kesihatan....angkat barang yang berar dengan cara yang betul....he..he...he..

cikguyusof said...

okie,
mekasih krn sudi memberi komen. Ayam kampung mmg sedap, berbaloi membelinya wp terpaksa membayar dua kali ganda berbanding dgn harga ayam daging...

Sbb salah teknik mengangkat ler tu hingga sakit di pinggang. Lagi pulak dah tua kan, mmg ler dah tak larat dah!