Tuesday, July 21, 2009

20 sebab

Seorang rakan blogger menulis ttg 20 sbb mengapa dia kekal nk brkawan dgn aku:
1. Kiut
2. Romantik
3. Pemalu
4. Sopan
5. Indah tutur kata
6. Pandai mengenakan org
7. Kelakar
8. Penyabar
9. Lembut tp tegas <--- aku suka
10. Suka senyum simpul
11. Janggut yg seksi <--- ops!!
12. Jiwang2
13. Sentimental
14. Rajin layan kerenah
15. Tak mudah putus asa
16. Pandai sesuaikan diri
17. Pandai sembang/goreng
18. Tekun
19. Teliti
20. Berkepimpinan
21. Peramah
22. Dll....

>>>> tidak semua tepat tu tp itu adalah hasil pengamatannya, layan jer la....

9 comments :

Teja said...

hehe... nilai jarak jauh tu (njj), mne yg tk btl tu mntak maaf la ye....

hazeleyed said...

Memang di dunia...kite harus biarkan orang lain menilai kite ...
yaikgu yang baik-baik belaka.Tahniah!

cikguyusof said...

teja,
tak perlu mintak maaf krn hampir semua adalah betul kecuali yg baik2 tu mcm lom ada lagi la sifat2 tsb dlm diri aku....

cikguyusof said...

hazeleyed,
mekasih krn sudi menjengah dan meninggalkan komen...

kita mmg tidak harus menilai diri sendiri namun kita harus faham apakah nilai2 yg perlu kita amalkan dlm diri dan kehidupan kita agar menjadi bernilai terutama di sisi Allah SWT...

mpmn said...

teja nape 20 sbb bkn 20 dalil. sop aku kalau engkau ni bkn 20 100 pun aku blh bg. nak ke?

cikguyusof said...

mpmn,
kau bagi ler 1000 ke.... ngam dgn nama taman tempat aku tinggal ni, taman seribu jaya.... hehehe

Teja said...

sbb tu kira ok lg... bg dalil karang berat pulak nak pikul. larat ke yg smpai 1000 dalil??

Faris said...

Cop,
Memang orang yang menilai kita akan sebut yang baik2 aje. Jarang orang sebut yang tak baik. Dah memang sifat manusia yang tak suka berterus terang perkara yang tak baik. Cuba kau suruh sahabat kau tu senaraikan yang tak baik. Lebih atau kurang daripada 20?????

ybs said...

faris,
apakata aku suruh kau sbg yg pertama menyenaraikan segala kelemahan dan keburukan aku.... kau pun agak lama jugak telah mengenali hati budi aku; sejak kita sama2 di Genting Highlands.... bole kan???