Tuesday, March 16, 2010

gpk koko baru

ptg semalam Pn Mardiana bt Kassim, GPK Pentadbiran, SK Simpang Rawai, Marang, Terengganu telah datang utk melapor diri sbg GPK KOKO. Pertukaran tersebut berkuatkuasa mulai 1 Mac 2010. Beliau datang bersama adiknya, Pn Fauziah gb Sri Bkt Pasir, Muar.

terfikir jugak utk berunding dgn ppd supaya dia mengambil alih jawatan GPK HEM yg akan kosong mulai 19 Mac 2010 tp beliau agak keberatan krn tidak pernah membuat kerja2 HEM dan tempoh perkhidmatan pun hanya tinggal lbh kurang dua tahun saja lagi.

selamat datang Pn Mardiana!

10 comments :

mpmn said...

tahniah dah dpt pk baru dari ganu kito. oleh kerana dia bepengalaman sbgi pk1 dan dari ngri cemerlang, bolehlah kau kutip pengalaman dia menguruskan kurikulum di sek lama utk meningkatkan kecemerlangan sekolah kau. bolehkah kau dapt insentif yg diuar2kan tpm. entah ye entah tidak. dgr boleh, caya sangat jgn. nanti mati kompunan. celik je biji mata.

ybs said...

mpmn,
mekasih.... lbh 20 thn dia ngajar di Terengganu krn ikut suami, sekarang balik nak menetap di kg krn suaminye dah bersara.

dia mmg ade pengalaman mengajar yg cukup baik terutama BI, mudah2an pengalaman dan kemahirannye dpt dimanfaatkan sepenuhnya di sekolah aku, amin!

zorro said...

yg kosong tu cari la penggantinya.

elok la tu ko pun boleh belajor cakap org putih..tak la asyik cakap juwo ajo.

yak ingseng mata kaji.....zaaappppp.

Faris said...

Cop,
GPK baru ibarat mcm penyapu baru. Tapi... klu sebelum ini GPK Pentadbiran, nk buat kerja GPK Koku, mcm2lah alasan tak tahu yang keluar nanti. Tambahan dh nk pencen. Jika dia guru yg cemerlang, 2 tahun lagi nk bersara takkan masih dok GPK lagi??
Bukannya apa Cop, kau beringat2lah dalam mensosialisasikan dia nanti. Tambahan balik kampung sendiri.

Kembara Kelana said...

cup...
sekolah akan bermasalah masa kau meninggalkan sekolah..jadi kau kena pasang CCTV kat sekolah sop untuk mengumpul bahan bukti..pk koko kau tu kalau tu tak nak ni tak nak kau pos ke sekolah faris...tau lah faris nak buat apa...[ gurau jer sop..jangan marah ]

ybs said...

zorro,
kita bkn ade kuasa nak cari pengganti, anyway kekosongan tsb telah ade dlm pengetahuan dan tindakan ppd.

eh aku ok jugak pe ckp org puteh, muet aku dulu kurang dua mata dpt band 4, aku speaking english lbh ok drp aku ngomong jowo, hehe....

ybs said...

faris,
mmg ade kebenarannye apa yg ko ckp tu namun aku tetap bersangka baik dan berfikiran positif serta menerima dia seadanye.....

ybs said...

sof,
aku kalau nak pasang cctv tu lagi ler bertambah masalah sekolah aku.... masalah kewangan ler, mane aku nak cekau!!!

sama2 ler doakan aku supaya jgn ade lg masalah2 besor.....hehe

Aida Ali said...

Salam cikgo sof. Bersangka baiklah dengan GPK Koku baru tu. Walaupun dia orang lama, tapi dia baru di situ, Tentu ambil masa nak menyesuaikan diri. Moga dia dan GPK HEM yang akan datang nanti dapat cepat sesuaikan diri dan berganding bahu dengan GBnya.

ybs said...

waalaikumussalam cikgu Aida,
mekasih di atas saranan dan harapan, mudah2an kebaikan jugak la yg diperolehi.....amin!