Wednesday, March 10, 2010

golf cart




jom kita beli kete ni sbb;

KUALA LUMPUR, 7 Mac (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Ahad mengumumkan bahawa duti import ke atas bugi golf dimansuhkan serta merta.........

hehehe

33 comments :

Faris said...

Jom kita pakat ramai2 beli kereta golf cart ni aje. Tak payahlah beli Wira, Exora dll yg sewaktu dgnnya.

Faris said...

Jom kita pakat ramai2 beli kereta golf cart ni aje. Tak payah nk beli Wira/Exora/Viva/MyVi/BMW dll yg seaktu dgnnya.

ybs said...

setuju, setuju, setuju....!!!!

binzain said...

keta ni aku nampak semcm aje, mcm keta katun flinstones.nak buat apa faris n ybs beli keta ni?bkn bole bawa jalan2 atas jlnraya/ lebuhraya.

keliling kampung bole le.....sewa buat bawa pengantin lagi baik.apamcm ybs....

binzain said...

tak guna pm hapuskan duti import keta ni.bkn ramai yg pakai atas jlnraya.atas padang golf pun bole dibilang.

nak hapus,hapuslah duti,import keta yg ramai org pakai....bmw ke hehehehe....

Faris said...

binzain,
aku rasa semua GB kena beli. nnti boleh guna untuk majlis persaraan. kah kah kah....

binzain said...

elok guna keta lembu lagi bagus, faris.

lagi tradisional apabila majlis persaraan dibuat mcm ni.

aku bila bersara nanti nak suruh mereka sewa keta kuda lah....

mpmn said...

jangan panjang angan2. umur entah sampai ke tidak?

tp... aku, kalau sempat pencen, nak naik upih je. tarik keliling padang. amacam ok tak?

Ah Win said...

wah..macam senang nak pandu masuk ke kelas..angin pun banyak masyukk

Aida Ali said...

Kelakarnya persembangan di sini

ybs said...

binzain,
aku setuju sgt cuma masalahnye ko jer yg tak berani, bkn tak berani nak naik kete tu tp tak berani nak goncang tangan tok kadi sekali lagi....hehehe

ybs said...

binzain,
mmg ler smua fikir mcm tu, kita ni padang golf pon tak penah pi.....

ramai ke org pakai BMW, mercedes lbh ramai kot?

ybs said...

faris,
sekolah ler beli, so sesapa guru ke gb ke nak pencen senang.....

untuk disewakan pon bole jugak....hehehe

ybs said...

binzain lagi,
leceh la kalau guna kete lembu/kuda, nt kalau dia terbuang najis mcm mane??? hahaha....

ybs said...

mpmn,
tahan ke upih tu? kalau bebudak sekolah rendah bole ler....hehe

ybs said...

Ah Win,
haah.... dan ptg2 bole bwk anak2 & suami jln2 makan angin.....hehe

ybs said...

Cikgu Aida,
malah mengarut dan melalut2....hehe

sesekali kita bersantai kan!

binzain said...

apa kes ni ybs, sehingga goncang tangan tok kadi ni...

aku tiap2 waktu zohor,aku goncang tangan tok imam masjid( dia pun tok kadi juga),sek aku bersebelahan masjid.mpmn dah pernah datang ke sek. aku.

mpmn aku takut naik upih tu.takut nanti bebudak tu tarik atas bonggol batu,ekau bayangkan boleh terkoyak bontot tu.

ybs,ttg ramai pakai BMW aku tak pasti,tapi yg ramai naik dah sah mmg ramai (Bas Mini Wilayah).BMW juga kan,kan.....

cikgu aida yg mengarut dan melalut la org suka sangat nak respon.yg terlalu skima org tak suka.

Teja said...

ybs beli le nnt teja pinjam... hehe

binzain said...

teja nak pinjam keta atau dgn drebarnya sekali?

Teja said...

pinjam ngan tuan dia skali la... tk nnt sape nk jd dreba, hehe...

ybs said...

binzain,
ko ni ketinggalan zaman daa, bas mini wilayah mane ade lg.....???

ybs said...

teja,
belikan sebuah utk teja nak tak? hehe

ybs said...

binzain,
ko ni dah gaharu cendana pula.... mesti ler dgn dreba sekali!

ybs said...

teja,
beritahu nt bila nak pinjam k....?

hehehe

orang muo said...

salam sejahtera tuan tanah...
salam perkenalan rakan bloger..org muo sudah sign in folow..join sama saya ya..tq

keta ni bole kita guna untuk gi besiar2 kat tnjung he he..

Teja said...

tk yah belikan, klu beli nnt kena drive sndiri... teja nk pinjam je ngan tnnye skali... nk bwk blk kg smpai tk agak²? hehe....

ybs said...

orang muo,
mekasih krn sudi menjengah dan sign in follow.... mekasih si daun keladi!

kt tanjung mmg dah ade banyak kete tu, risik2 ler kot dia nak jual second hand....hehe

ybs said...

teja,
nak pinjam bwk balik kg ke? dgn dreba sekali?.....bole3!!! bila?

hehehe

jon said...

kete ni tak laku sb tu dia hapus duty import.aku pernah jg naik kete ni.pakai bateri.tak de gear.

zorro said...

ye ke bas mini wilayah dah tak de? eeehhh cam na plak aku leh lupa ni...

jon.. keta ni guna bateri ye.....
bayangkan semasa si ybs bawa teja balik kg, tup2 abis baterinya...apa nak buat ybs (buat bodo leh le).

aku bayangkan, cerite flinstones tu ,agaknya siybs tentu kayuh dgn kakinya.fuyoo lajunya. kah kah kah...

ybs said...

jon,
ko dah pandai ler bwk kete tu yer jon.... dtg ke pulau nt bole ler ko bwk aku jalang2.....hehehe

ybs said...

zorro,
teruk bebenor la ko ketinggalan zaman, BMW tu citer lbh 20 thn dulu laa, aku kat Maktab Bahasa 1981-83 dulu biaser ler naik bas tu....

tak jadi la nak balik kg bwk kete tu, naik bas jer tp bkn BMW, hehehe....