Saturday, November 21, 2009

apresiasi utk guru


pagi ini, bertempat di dewan SJKC Chian Kuo, Bkt Gambir diadakan majlis penghargaan terhadap semua guru tahun enam sekolah2 rendah daerah Muar. Aku wakilkan GPK Koko kerana badanku berasa kurang sihat, rehat2 saja di rumah....

6 comments :

Faris said...

Cop,
Adakah tindakan ini betul???? Duit peruntukan mana yang digunakan????
Pada pandangan aku, ini akan menyebabkan semakin menebal rasa iri hati di kalangan guru-guru. Kejayaan murid2 dalam UPSR bukan hanya kerana guru tahun 6 sahaja tetapi guru2 lain juga terlibat sama. Konsep kerja sepasukan akan luntur nanti disebabkan oleh rasa tidak puas hati.
Dimana pula PPD dapat duit?? Apabila dipohon, dikatakan duit tak ada utk pembaikan sekolah, program sekolah dan lain2 lagi yang melibatkan kepentingan murid2 sehinggakan jika sekolah dipertanggungjawabkan dengan JK tertentu, pandai2 sekolahlah cari duit.
Bukan membantah program apresiasi ini tetapi biarlah dilakukan dengan betul supaya tidak ada komplen2 yang menyakitkan telinga.
Aku cuba memecahkan ini di sekolah supaya semua guru sanggup bekerjasama dalam setiap program.

ybs said...

entahlah faris, aku pun tak pasti ppd dpt peruntukan drp mana, nt aku tanyakan ler sapa2 kat ppd tu. Tahun ni adalah kali kedua diadakan majlis tersebut dan pd kali pertama tahun lepas turut dihadiri oleh pengarah jpnj.

aku setuju dgn kau bahawa apa saja kejayaan mesti diraikan bersama oleh semua warga sekolah agar keterlibatan dan kebersamaan dlm menjayakan program di sekolah akan terus dpt dipertingkatkan!

mantan said...

ybs,
Tahniah atas semua kejayaan tahun ini.

Tahun hadapan akan berjaya lagi. InsyAllah.

Nak tanya pendapat: Sekarang ini masih relevankah kewujudan SRJKC dan SRJKT dalam sistem pendidikan negara kita?

Selamat Hari Raya Qurban.

ybs said...

salam mantan,
mekasih, mudah2an lbh berjaya lagi pd tahun2 mendatang....

mengenai SJK C & T, pd pendapat saya kita sepatutnya telah lama mengujudkan hanya satu jenis sekolah shj iaitu sekolah kebangsaan (National School) namun kepentingan politik nampaknya masih menjadi halangan utama.... lbh2 lg dgn slogan 1Malaysia sekarang ini, SJK C & T mmg ler udah tidak relevan lagi!

Selamat Hari Raya Qurban utk mantan dan keluarga jugak!

jon said...

aku setuju dgn pendapat faris dan cop... rai je kt sekolah.sb kejayaan sekolah/ upsr adalah hasil pengembelingan tenaga semua guru samada secara langsung atau tak langsung.

ybs said...

jon,
ppd aku sebenarnya begitu ambitious utk mencapai number one di Johor dan setakat ini hanya dpt mengekalkan kedudukan kedua shj di belakang Johor Bahru.... kalau ada kesempatan dlm mesyuarat pengurusan boleh ler aku kemukakan pandangan yg mcm ko sebut tu!