Tuesday, November 03, 2009

apa yg telah kulakukan?


Aku berada di sini sejak Mac 2004 dan lbh kurang setahun selepas itu aku bercuti selama setahun krn mengikuti kursus npqh di iab induk dan seterusnya selama dua thn pula di upsi. Banyak jugak perkara yg terfikir namun tiada kesempatan utk melaksanakannya di sekolah.

Tahun 2009 hampir melabuhkan tirainya dan sekolahku di kejauhan, sayu aku melihatnya….

18 comments :

mpmn said...

kau ddk seorg diri n fikrkan apa perubhn yg telah kau buat dr segi fizkl sek, pencapaian akademik, skp guru n staf dll.

kau tulis semuanya wp kecil perubahan tu. baru kau tahu byk atau sedikt perubhn yg telah kau bawa.

bila kau tkr nanti, kau tjk pd semua guru n staf, "inilah perubhn yg telah sy lakukan spjng sy berada di sini"

ybs said...

yela pirzan....

cuma pd aku kalau tak ditunjukkan pun takpe ssb yg penting mereka tahu dan sedar akan perubahan tsb dan mereka boleh lihat sendiri....

okie said...

nape lak nak sayu..sayu-sayu ni tak main la....saya sedih gak...
dah banyak perubahan yang cikgu dah lakukan...cuma nampak dengan tak nampak je ( itu pun kalau ada yang memandangnya....)
cikgu ak tukar ke? kalau nak tukar ...saya ikut sekali....nanti saya isi borang....

ybs said...

biaseler okie...melayan rasa kan?

sy sendiri merasakan bahawa tak banyak perubahan yg dpt sy lakukan, kalau ade pun sedikit dan kecil.... kalau nak tengok, kenalah perhati betol2 baru ler nampak, hehehe....

sungguh ke nak ikut kalau sy bertukar? ke ckp buat manis mulut jer....hehehe

Batu Api said...

Kau tak buat apa2 pun!!!! kah kah kah....

ybs said...

wei bro batu api, ape lak aku tak buat ape2, tu yg aku tido dan makan jer tu bkn keje ke??? hehehe

batu api jer yg aku tak makan, kalau setakat jambu batu, seguni pun bole abis....!!!

jon said...

kau nak beritau sape tu cop...

ybs said...

takde nak beritau sape2 jon, saja melayan rasa bertanyekan diri sendiri....

takkan ler tu pun takleh bole jon?
Bole kan....bole? BOLE BLAHHH!!!!
....hehehe

Faris said...

Ko tak buat apa2 pun.... kah kah kah.... Asyik orang pekena asam pedas aje.... Bila pulak nak ajak aku, tak pernah pun nak ajak aku. He he he....

ybs said...

yela faris, mmg aku tak buat ape2 kecuali makan dan tido jer kot.... dan ngayat mcm ko, hehehe

aku tak perlu nak ajak ko awal2, bila2 ko balik muO dan kita dpt berjumpa, aku terus ler bwk ko makan asam pedas....

okie said...

memang saya nak ikut cikgu bertukar.... itupun kalau cikgu luluskan permohonan saya. MEMANG SAYA NAK BERTUKAR PUN..TUNGGU MASE YANG SESUAI JE.....

(merajuk yang teramat.....sebab tu nak bertukar....)

ybs said...

merajuk nape pulak ni okie? Nak mintak dipujuk ke? Senang2 nt sy pujuk la, hehehe....

pewani said...

ybs, Wak tu bukan tuhan, bukan mudah nak puaskan hati umat manusia disekeliling. Memang dah lumrah dunia, kebaikan yang melimpah tidak dipandang, kelemahan dan ketidaksempurnaan yang sedikit di besar-besarkan, diheboh-hebohkan.... bila mereka jadi ketua nanti, akan terasa peritnya beban dipikul...yang pasti segala usaha Wak utk sek tu Allah saja yang bole menilainya di akhirat kelak. Wassalam.

jon said...

cop..kau nilai je pe yg kurang kau buat. bukan yg lebih. sb kau boleh perbaiki....

ybs said...

pewani,

saya bersetuju sgt dgn pendapat dan pandangan anda....

mcm jarang menjengah ke sini kan, terima kasih dan dtg ler lagi....

ybs said...

betol jon, kita kena lihat apa yg belom kita buat bknnye leka dgn ape2 yg telah berjaya kita lakukan....

sazili said...

Semoga cikgu cepat sembuh dan bahagian yang dibedah tiada masalah lagi.

ybs said...

cikgu Sazili, mekasih, mudah2an akan benar2 sembuh, amin!