Tuesday, April 28, 2009

burung


Buat kali keduanya jenis burung yg sama buat sarang di pokok depan rumah dan semalam dah pun bertelur sebiji.... Yang dulu bertelur dua biji dan sehingga menetas. Apabila anak2nya dah tumbuh bulu, satu hari tu ghaib entah ke mana dgn sarang2nye sekali. Kali kedua ni, burung jenis yg sama ni buat sarang di tempat yg sama. Anak pompuan bongsu aku tanya; "nape dia suka buat sarang kat situ papa?" Alamak! aku nak jawab apa ek? "Ntah ler dik, mungkin sbb dia suka ler kat pokok tu...."
Hehehe, tak tahu aku nak menjawabnya dgn tepat sbb aku takde jawapannye....

16 comments :

Faris said...

Sop,
Pelik juga aku lihat blog kau sejak kebelakangan ni. Main title dh tukar Melayan Rasa..... ada apa2 ke???? Entrinya pula dah makin jiwang2..... frust ke????? Cuaca buruk, ribut taufan dan komen2 yang mencuit rasa asyik keluar...... jgn tiba2 aku terima jemputan kahwin kau dahlah..... he he he... sorry Sop.

za said...

cerita burung pulak arini ye ckgu. jinak2 burung merpati... senang didekat ditangkap lari... hehe, lebih kurang mcm tu jugak le sifat burung yg buat sarang tu agaknye...

yusofsipan said...

woi faris, giler ke kau aku nak tambah satu lagi.... cukup2 ler! Main title tu dah mmg lama dah ada kat situ, kau jer yg tak perasan tp baru dua tiga ari ni aku buang perkataan cikguyusof....

takde apa2 la, aku masih siuman...

za said...

kita tk suke la dgn "word verification' tu... buang leh tk ckgu?? nnt senang sikit nk post komen

ANUAR ZAIN said...

Besnya ada burung buat sarang depan rumah! Rezki tu.. Burung apa yer Cikgu?

Faris said...

Jgn marah Sop. Aku kan berguru dengan kau..... Tok Guru buat, anak murid ikutlah. Sekurang2nya kau bagi Sabri tu rasa panas......
Have a nice day always Sop. Maut jangan dicari, rezeki jangan ditolak. He he he.... Aku suka ngusik kaulah Sop.

mantan said...

Cikguyusof,
burung tu au dia selamat kat situ

cikguyusof said...

za, burung tu burung merbok la tp hampir sama jer stail dia, senang didekat ditangkap lari...hehe. Tak tahu nape, burung2 pun suka bersarang kat umah saya! Saya dah buang 'word verification', moga za lbh rajin bertandang ke mari dan mencoret komen...!

yusofsipan said...

tattibau, mekasih krn sudi menjengah ke sini... Baru sekali ni la nak citer psl burung. Saya rasa burung merbok la... nt saya amekkan gambarnye. Minat burung yer, banyak citer ttg burung kat blog tattibau tu... Ada burung jinak tak, yg bole makan di tapak tangan? hehehe

yusofsipan said...

eh faris, kau dah berguru dgn aku ke? Seingat aku, aku lom sempat perturunkan apa2 ilmu pun lg kat kau, hehehe... Aku tak kisah kau ngusik aku faris, usik mengusik bawa bahagia...!

yusofsipan said...

cikguwahab, insyaAllah, burung tu akan selamat, saya tak usik, tengok jer...

za said...

hehe... za la pencoret setia ckgu, insyaallah akn sll brkunjung bila brkesempatan...

cikguyusof said...

za, mekasih, dgn berbesar hati dan setinggi2 penghargaan saya terima...

teropong said...

memang betul la faris. sejak semenjak ni siusup sentiasa berjiwang-jiwang.entah lah kena sampuk dik siapa pun aku tak tahu.

za kau dah sampuk siusup ke?

CikguSepajo said...

Cikgu Yusof, kamera baru ke?

yusofsipan said...

cikgusepajo, lama dah beli kamera tu tp wife yg beli, hehehe....