Thursday, January 28, 2010

parking di ppd

pagi tadi aku ke ppd. jaga (seorang budak muda) tahan aku di gate dan beritahu yg tempat parking dah penuh, kena letak kereta di luar. alamak, jauh jugak ler nak berjalan.... apa nak buat terpaksa ler! ketika hendak memasuki pejabat ppd, aku ternampak ada satu parking kosong, geram jugak rasa di hati. aku rasa mcm nak jumpa jer jaga tu dan beritahu dia lain kali pastikan dulu sama ada betul2 tempat dah takde kosong dan kalau mungkin dia rasa dah penuh pun, apa salahnya beritahu "cubalah masuk dulu dan cari ada tak kosong, kalau takde silalah parking di luar...." kan elok kalau cakap mcm tu, mesra alam ler sikit! cuaca hari ini pun mmg agak panas, huhu....

16 comments :

mantan said...

ybs,
tu lah keadaannya. Susah nak cari orang yang berhemah dalam menjalankan tugas-tugas yang berkaitan dengan orang ramai...

ybs said...

haah la mantan, mudah2an insiden2 seumpama ini menjadikan saya lbh matang dan mantap dlm menjalankan tugas dan tanggungjawab....

Faris said...

Cop,
Kau ni hangin satu macam aje ni. Sabor Cop......

lala said...

hai marah ke? nanti kena jual......relaks le beb

mpmn said...

dah tua dan bini dua pun tak matang2 lagi ke?

Teja said...

agaknye tmbh dua lg baru matang kot... ekeke

meh teja carikan calon, nk jawa ke banjar? hehe...

zaijb said...

sabar separuh daripada iman... sabor.. sabor...hehe...

cgany said...

Lain padang ,lain belalang cop,
sabo cop sabo.

Anonymous said...

salam cikgu..moga Allah sentiasa mengurniakan tahap kesabaran yg tinggi kepada pemimpin mcm cikgu..azliza

ybs said...

faris,
aku mmg tgh banyak hangin nih, ko nak sikit ke.... hehe

ybs said...

lala,
kena jual pun kena jual ler....!!!

ybs said...

mpmn,
bkn main sesedap rasa lagi ye ko mengomen....

ybs said...

teja pulak ramuan lg...huhu

nak3, carikan ler.... yg sama spesis dgn teja, hehehe....

ybs said...

zaijb,
betol ler tu, mekasih, mudah2an sy perolehi sifat sabar tuh...

ybs said...

anas,
mmg banyak orang banyak ragam baa....

ybs said...

azliza (bekas anak murid di SMA Rompin),

waalaikumussalam, mekasih krn sudi menjengah cikgu, mekasih daun keladi yer...

mekasih jugak atas doa dan harapan, moga azliza sekeluarga sentiasa di dlm keberkatan dan keredhaan Allah SWT, amin!