Wednesday, September 24, 2008

Taklimat Pemantauan Akhir @ Awal Tahun

Taklimat diadakan di SJK (C) Pu Nan, Bakri, Muar. Kali pertama aku menjejak kaki di sekolah ini dalam keadaan hujan renyai-renyai. Patut ler sebelum zohor tadi aku rasa kepala aku pening semacam, rupa2nya kena hujan, antibodi dah lemah, maklum ler dah tua.....

Terasa masa berlalu begitu pantas, sedar tak sedar dah nak hampir hujung tahun dan persiapan telah mula dibuat untuk menghadapi tahun hadapan. Usia kita menjadi semakin berkurangan dan saat untuk meninggalkan dunia ini semakin hampir. Bagaimana dengan persediaan untuk kembali ke alam yang kekal abadi???

2 comments :

emzex said...

assalamualaikum
tak kan pakai songkok pun kena hujan(renyai2 lak tu)dah pening kapla.

pening pekara lain kut,maklumlah lah bagaimana nak bahagi cara beraya nanti.dah buat keputusan ka usup,biar adil tau.

memanglah setiap detik,setiap saat,setiap minit,setiap jam,minggu,bulan,tahun, umur kita bertambah panjang( mcm janggut juga la)cuma nyawa juga bertambah pendek.

oleh itu sama2lah kita saling ingat memperingati sesama kita .

cikgu yusof said...

waalaikumussalam emzex,

itu ler namanya alahan hujan emzex, tak semestinya kena kat kepala...

ttg persiapan utk raya, memang ler pening jugak dibuatnya, almaklumlah... anyway routin raya tahun ni hampir sama dgn tahun lepas. Mlm raya kat Muar, tgh hari raya pertama balik rumah mertua pertama di temerloh, pahang, biasa 2/3 hari.

ok emzex, selamat hari raya! Terima kasih kerana sudi berkunjung ke mari, datang ler lagi, jangan serik na...