Monday, September 15, 2008

niat

Semalam, selepas zohor aku dan keluarga ke bandar kerana menghantar anak bujang ke stesen bas untuk balik ke sekolah teknik Melaka. Isteri mencadangkan supaya balik nanti singgah di masjid yg ada menyediakan bubur lambuk, teringin katanya dan aku pun memang berhajat jugak nak memgambilnya. Setelah menghantar anak dan singgah di dua buah bazaar pakaian, masa masih lama lagi untuk menunggu masuknya waktu asar. Isteri kata kita balik sajalah dan ini bermakna terbatallah rancangan nak ambil bubur lambuk. Aku pun memandu pulang....., dah takde rezeki hari ni nak berbuka lambuk kan? Selepas solat asar aku balik ke rumah dan dari kejauhan kelihatan kereta jiran di depan rumah aku. Sejurus keluar dari kereta, dia lantas menghulur dua bungkusan; bubur lambuk, hadiah untuk jiran2, ada hajat sikit katanya....., masyaAllah, hajat kami dimakbulkan ALLAH SWT!!!

No comments :