Wednesday, June 08, 2011

saman

pg tadi aku ke cawangan polis trafik di balas polis daerah sbb nak bayar saman. anak aku kena saman rm150 thn lepas krn tunggang motorsikal yg tiada cermin sisi. dia mintak tolong kawannya bayarkan dan masa itu hanya kena rm70 jer.

dua hari lepas masa aku nak idupkan cukai jalan motor tu di pejabat pos kerani kaunter tu suruh rujuk jpj, ada saman yg belum bayar katanya. rupa2nya kawan anak aku tak bayar pun saman tu. pagi tadi bila check, tertulis rm300 pulak, aku tanya kenapa, kerani di kaunter tu kata sbb waran dah keluar tp masih diberi diskaun sebanyak 50%. aku ckp dlm internet pun dah catat kena bayar rm150 jer, abeh takleh kurang ke? tak bole lah encik.....

grrrrrrr

12 comments :

Ateh Salim said...

Harga cermin sisi tu berapa? Ada dalam RM150.00 ?

ybs said...

cg Ateh,
sy rasa harganya mcm tak jejak banyak tu, nak bergaya mcm mat rempit ler agaknya, baik2 cermin sisi ada, dicabutnya....

Teja RB said...

kan dh kata banyak kali... bab duit2 ni jgn sesekali caye kat org. len kali meh teja bayOkan..

hehehe...

ybs said...

teja,
umi dia pon kata mcm tu jugak....

Aida Ali said...

Grrrrrrrr.....mendengarnya

ybs said...

cg Aida,
sib baik msh bole bersabOr....

hehe

Za Nans said...

xpe la... kira sedekah jugak tu

jm said...

mungkin ko dah lama tak bersedekah...

ybs said...

za,
yeler tu....nt nak buat kene saman banyak2, bioR berbaloi bersedekah!!!

ybs said...

jon,
betol la... bkn ke setiap kali bersedekah aku bagi tahu kat nkau kan kan....

jm said...

aku pernah minta tolong kawan(polis)selesaikan saman tapi tak le kasi duit hehe

ybs said...

jon,
sekarang msh bole lg ke mintak2 tolong mcm tu....????