Friday, June 24, 2011

ingatan

Pagi tadi aku terima panggilan telefon daripada dua orang rakan sekolah yang sama-sama menduduki peperiksaan LCE semasa Form 3 di Sekolah Tengku Mahkota, Parit Raja, Muar. Rakan yang pertama bernama Khamis bin Kassim yang sekarang berjawatan Kolonel dan berkhidmat di Kem Mahkota, Kluang. Aku tak dapat hendak mengingat kembali macam rupanya dan namanya juga. Teruk sangat rupanya ingatan aku!

Rakan yang kedua berbangsa Tionghua dan apabila dia kenalkan dirinya, "Saya Kim San, Ng Kim San laa, satu kelas sama awak, sama-sama main bola dan hoki masa sekolah dulu....." "Aiyaa, Kim San.... saya masih kenal laa dan ingat nama awak laa....." Eh! masih ok juga ingatan aku, tidak ler 'corrupt' langsung..... hehe

13 comments :

Teja RB said...

moralnya: cucu2 akan datang namakan guna nama cina, supaya nnt atuk tk lupa... ekekeke

ybs said...

ooO... itu macam gelenti tala lupa kaa??? manyak babut manyak babut!!!

maiyah said...

assalam..

sy ingt rupa tp segala cerita dlu2 dah byk lupa.. kekwn tnya detik2 skolah dlu sy nganga je hehe

Teja RB said...

babut tu apa, apek?? waa tk penah dengar itu babut...

hahaha...

ybs said...

maiyah,
sy dah tua, tu yg banyak perkara dah lupa.....

huhu

ybs said...

haiya teja elbee,
itu babut hah itu selupa bagus laa.... ale fa'ham kaa???

hani@debumelukut said...

saya ada juga penyakit lupa...kalau sebut nama tu, lama nak scan balik nama tu milik siapa...kadang kenal rupa, lupa nama pulak..confusing betul lah!

Teja RB said...

haiya apek, elbee tu pulak ape??? ini belum kua base tamil, tmbh fenin aku...

hehe

ybs said...

CG hANI,
penyakit lupa ni sinonim dgn org2 lama kan kan (bkn org tua tau!)

hehe

ybs said...

haiya teja, lg tatak fa'ham ka???

itu elbee = RB la, wa tatak buleh sebut 'R' maa....lidah manyak keras (sebut ke'las) lor!

haha

Teja RB said...

hahahaha... albee maa!

Teja RB said...

errr... xde citer baru ke? dh lebih 20 kali ulang baca menda yg sama... dh naik hafal

huhuhu...

hazeleyed lady said...

It's nice to know that we are never forgotten by our long lost friends...
bahagia kan maiyah.

Salam dinihari...