Wednesday, March 18, 2009

konvo


alhamdulillah, akhirnya pada ptg 16 Mac yg lalu, aku telah selamat menerima ijazah...
sejak dibangku sekolah mmg aku bercita2 utk belajar hingga ke menara gading. Selepas MCE 1978, aku ke Tingkatan Enam dan pada tahun 1980 mengambil STP yg wp mendapat sijil penuh tapi tidak cukup utk melayakkan aku ke universiti dan aku diterima pula masuk ke maktab perguruan bahasa pd tahun 1981...

kini, setelah hampir 30 tahun dan setelah bercucu..., impian tersebut telah tercapai, alhamdulillah!!! Setinggi2 penghargaan buat semua ahli keluarga tersayang di atas sokongan dan pengorbanan kalian... juga kpd semua rakan dan taulan!

11 comments :

Anonymous said...

tahniah ckgu, akhir berjaya juge ye... syabas!!

muor76 said...

tahniah cikgu...

mase dah ade roh.. kite dah belajo.. belajo dari mak bapak kite.. mase kekecik mak bapak kite aakan ajor nak sebut mak dan abah (dan yg sewaktu dengannyer).. hidup kite nih penuh dengan pembelajaran, pengajaran dan mengajar.. orang yg berilmu tinggi darjatnyer... sekirenya kite bagi tau ilmu yg bergune kat org lain.. ilmu tu takkan berkurang.. malah ilmu kite akan bertambah... dan selalunye apebile kite nak mati... org keliling kite akan cube mengajar kite mengucap....

cikgu saye muor kat jalan daud.. kat lorong bunga kacong/lorong kat kampung kastam tu..

Seri Suryati said...

Tahniah Atuk Merdeka!
Tak sempat bergambar....lemparan senyum jer.

mantan said...

cikguyussof,
Tahniah,
Dengan cita-cita yang murni dan usaha yang gigih, kejayaan pasti diraih!

chehassan said...

Tahniah Cikgu Yusof, dapat ijazah dan dapat cucu. Semuanya itu kuniaan Ilahi. Keadaan kelam kabut hujan lebat lepas konvo, tak berkesempatan untuk bersua dan saling mengucapkan tahniah.

yusofsipan said...

tera,
mekasih, mungkin krn ada sedikit kemahuan dan kesungguhan dlm usia menghampiri separuh abad....

muor76,
mekasih, benar belaka spt yg dikata.... Saya ada rakan sekelas yg dulu tinggal di jln daud. Rumah yg kedua jika kita ikut dr trafik light jln sulaiman, bapa dia kerja posman....nama Zuraidah, sekarang tinggal di KL, lama dah tak kontek....

serisuryati,
mekasih, dan sekarang telah2 benar2 menjadi atuk.... saya nak kenalkan wife saya pd seri, tak kesampaian....

cikguWahab,
mekasih, mungkin dgn sedikit keinginan dan usaha yg seadanya, kejayaan telah diperolehi....

cheHassan,
mekasih, saya hanya sempat memandang cheHassan dari kejauhan tanpa sempat bersalaman pun, mmg kelam kabut waktu itu....

P'su said...

Tahniah! kita serupa..tp mungkin pengalan sy lain sikit. sila lawat blog saya.. sudi2kan lah

P'su said...

tahniah ckg! kita serupa..tp pengalaman sy mungkin lain sikit.. sudi2lah lawat blog sy..

yusofsipan said...

P'su,
mekasih atas ucapan tahniah dan kesudian menjengah blog ini. InsyaAllah saya melawat ke blog P'su dan jugak akan link dlm blog list saya.

mendewa said...

tahniah cikgu yusof.
mudah-mudahan ilmu yang diperoleh akan memartabatkan profesion kita.

yusofsipan said...

mendewa,
mekasih krn ucapan taniah itu dan kesudian menjengah blog saya...