Friday, March 13, 2009

bergelar DATUK


pada hari ini, sahlah aku mendapat gelaran datuk, baru jap tadi dapat panggilan dan teruja ler pulak nak melihat bagaimana rupa cucu perempuan aku! Tahniah Ruqayyah dan suami kerana selamat mendapat anak pertama. Tahniah jugak buat isteri kerana telah bergelar nenek ketika berusia 40 tahun. Dapat cucu perempaun, cepat ler pulak nanti dapat cicit....

10 comments :

Tera said...

tahniah "datuk"... huhu!

cikguyusof said...

mekasih tera... hehe

Faris said...

Cop,
Kalau nak tunggu Sultan bagi Datuk tu payah sangat. Datuk kurniaan sendiri lagi mudah. walau apapun, tahniah diucapkan kepada kau kerana dapat satu title yang begitu mulia dan menunjukkan zuriat kau akan terus berpanjangan.

rozita said...

Salam Cop,
Wah tahniah..tahniah dapat cucu! Naik pangkat pula jadi datuk ye! Hem.. ape panggilan manje u ye? Tok Ki, Tok Wan Atok, Tok Ayah?? Semuanya sesuai dgn u yg ala2 romeo romantik gitu. Jgn cucu panggil Tok Janggut sudah! he..he..he

cikguyusof said...

Faris, mekasih, kau pulak bila lagi nak dpt Datuk? Ke nak tunggu bukak cawangan baru? hehehe....

Ita, mekasih.... ada cikgu kat sekolah aku cadangkan guna panggilan 'tok abah', dia kata tak ler rasa macam tua sangat....
Atuk Janggut pun kira ok juga pe! Kau bila nak suruh suami kau tumbuh janggut ita???

ayahsu said...

test je.

waruna said...

Tahniah untuk isteri cikgu kerana menjadi nenek muda..

cikguyusof said...

mekasih waruna, tak ler muda sgt nenek tu, dah 40 lebih jugak...

CikguSepajo said...

Tahniah cikgu Yusof kerana dikurniakan cucu ... zaman sekarang susah nak jumpa anak dan cucu sebaya.

cikguyusof said...

mekasih cikguSepajo, inilah rezeki saya, nov tahun lepas dpt anak, mac tahun ini dpt cucu pulak serta dpt ijazah setelah bercucu!