Friday, October 24, 2008

camping

Pada awalnya aku tidak berniat untuk tidur di sekolah tetapi apabila aku lihat tiada seorang pun guru lelaki yg tinggal untuk membuat kawalan malam selepas jam 2 pagi maka jadi pak guard ler pulak aku.... Hujan renyai2 dan kekadang lebat sikit, menyebabkan beberapa khemah dimasuki air. Masih ramai murid yg belum tidur. Beberapa kali aku terpaksa menjerit meminta diam dan tidur. Dah nama pun budak2, kalau setakat satu malam camping, mereka tidak dapat melelapkan mata. Asyik berbual entah apa2 entah....

3 comments :

serisuryati said...

cikgu yusof...
mcm tulah budak2. Baru2 ni saya buat camping di kawasan premis airport...bukan berlatar hutan dan rimbunan pokok tetapi kwsan pdg lapang, suasana turun naik FireFly, Mas dan Air Asia...Punyalah teruja bebudak tu. malam mula2 tak tido2 memang entah apa2 yg dibualkan....Pukul 3.30 padi dah bangun pegi mandi. Esoknya kem komandan berleter.Mujur perkhemahan dah selesai sebab kat kuantan skrg ni saban hari ujan jer.
hari ni kuantan cuti hari keputeraan sultan phg. Esok rumah terbuka malaysia di sg isap perdana. Isnin cuti deepavli. Maka 4 hari lah cuti. Cikgu biasa ke dtg Kuantan?...Sini ada Saupi, ada Shahrin(yg dah lama menyepi)dan Mr Tang dan tentunya ada serisuryati...silalah hubungi kalau2 melintas ke kuantan. Boleh jln-jalan cari makan...........

cikguyusof said...

serisuryati,
Saya mula bertugas sbg guru ialah di Kuala Rompin, di Sekolah Menengah Agama Rompin selama 5 tahun (1984-1988) Biasa ler jugak pergi ke kuantan dulu. Teringin jugak nak ke sana lagi, nanti ler kalau ada kesempatan.....

kembara kelana@ usop said...

sop, kalau yati ajak, terus terasa teringin nak pergi...mengada-ngada.. lama dah kau tak masukkan entri baru, apa dah jadi..kalau senang kau bawak kereta ke jalan bakri smapai batu enam kau berenti dan kuburkan blog kau kat sana, boleh aku tahlilkan bila balik kampung nanti.
tahniah kerana dapat anak baru, orang lain main cucu, kau main anak kecik lagi, dan kau akan dapati nanti bini kau beranak anak kau pun beranak..lawsn sop lawan...jangan mengalah...dah nasib badan...ada suka ada duka kawin dua ni..aku harap kau bersabor..aku sentiasa memberikan perhatian kepada blog, dirikau dan kau tetap kawn aku selamanya...cuma cara interaksi orang muo ni, orang muo je yang tau..salam