Tuesday, December 22, 2009

kembali bertugas

pd tahun ini aku minta guru2 kembali awal ke sekolah iaitu mulai semlm dan pd hari ini aku buat kursus dalaman; mengemaskini perancangan strategik dan penyediaan skt. Tapi tak semua dapat hadir! mereka tidak dipanggil bertugas secara bergilir semasa cuti cuma dikhendaki dtg 2 minggu sebelum buka sekolah. cara begini adalah atas cadangan gpk1 dan nampak mcm ok jugak tapi msh perlu diperbaiki....

ada yg bertanya, cikgu tak cuti ke? iyelah, mmg aku tak ambik cuti pun dan sekarang sibuk nak menghadap sekolah buka pulak! huhu....

18 comments :

Teja said...

slmt brtugas ybs, aku ttp tinggalkn jejak di sini wp ko dh tk sudi... hehe

Kembara Kelana said...

slmt brtugas ybs,
aku ttp tinggalkn jejak di sini wp ko dh tk sudi... hehehe

Teja said...

nape ko kopipes komen aku tu kk, ko tau tk, ybs lalu je blog aku tp tk sudi nk komen dh... majuk le tu agaknye.

zaijb said...

bagus... keje... gie keje... zai nak cuti lak pasnie...
penat betul tapi macam tak ada harapan nak bercuti...huhu..

insan pendidik said...

salam,

IP ucapkan selamt bertugas juga...

ummi ida said...

Salam ziarah,jika kita nak org bwh ikut arahan,perlu amal konsep give &take.Kdgkala mcm main layang2,sekjp ditarik dn dilepas.Kena tambat hati mereka dulu,baru senang kerja...Sekadar pndngn dr sy yg serba kkrgn

mantan said...

ybs,
Selamat kembali bertugas,
Bersedialah untuk menghadapi segala cabaran. Dan lebih baik lagi jika segalanya dihadapi dengan tenang dan sabar...

Faris said...

Cop,
Nampaknya kau ikut jejak macam aku. Aku dah pun bermula pada 21 Dis lagi dengan mesyuarat guru pertama. 22 Dis dengan LADAP. 23 Dis dengan mesyuarat JK Hari Pendaftaran dan Hari Terbuka yang akan diadakan pada 2 Jan 2010. 24 hingga 31 Dis dengan mesyuarat2 JK Kecil dan Induk.
Ini bermakna pada bulan Januari perjalanan sekolah dan P&P dah boleh berjalan seperti biasa tanpa sebarang gangguan lagi. Cikgu aku semuanya datang, kalau tak datang kena isi borang Cuti Rehat Khas. Semoga berjaya Cop.
Aku pun tumpang lalu sambil beri komen.

ybs said...

teja,
mekasih atas ucapan dan kesudian meninggalkan jejak.... dan bukan ku tak sudi, kesibukan tlh membataskan tindakan!

ybs said...

sof,
ko msh tak sihat ke? yg k0 pegi k0pipes komen teja tu nape? Ke k0 dah tergila2 kat teja? hehehe....

slmt bertugas sof!

ybs said...

teja lagi,
kk tu dah jatuh hati....

dan wp aku tak tinggalkan komen tp aku tetap dtg menjengah sbg tanda ingatan dan kasih...... hehehe

ybs said...

zaijb,
cuti jer la.... ade kesempatan singgah ler sini! hehe....

ybs said...

waalaikumussalam insan pendidik,
mekasih, slmt bertugas utk tuan jugak!

ybs said...

ummi ida,
mmg sedikit sebanyak sy amalkan prinsip tsb dan sy juga adalah jenis orang yg susah sgt utk mengatakan 'tidak' jadi sy harap staf sy juga tidak akan mengatakan demikian apabila diminta utk melaksanakan sesuatu tugas....

ybs said...

mantan,
mekasih, dan cabaran tetap akan dihadapi dan diatasi wp kekadang tidak berjaya sepenuhnya....


dlm amalan dan tindakan mmg kesabaran mengatasi segala2nya!

ybs said...

faris,
mekasih, msh sempat ko menjengah dan meninggalkan komen wp ko sgt sibuk sekarang ni....

fokus faris, jgn tak fokus! hehe... moga sentiasa cemerlang!

Teja said...

jatuh hati xpe, jgn jatuh cinta... jatuh tangga lagi la parah... ekeke

anditia saeful akbar said...

Mantab Broo*********************************