Thursday, December 24, 2009

eKasih

semalam aku hadiri taklimat program eKasih anjuran jpnj. semua pengetua dan gb terlibat, daerah muar digabungkan dgn segamat dan diadakan di smk alauddin riayat shah pagoh. data murid drp keluarga miskin eKasih akan diselaraskan dlm smm dan pihak sekolah akan terlibat dlm menguruskan program tsb. tentang bantuan ni, yg sering menjadi masalah ialah pihak sekolah mendapat data yg tidak tepat terutama ttg jumlah pendapatan seisi keluarga wp ianya telah diakui sah oleh ketua kampung atau penghulu. apabila bantuan telah diagihkan, ada pulak yg dtg komplen ke sekolah (ke ppd jugak) tanya kenapa mereka tak dapat sedangkan yg dapat tu, menurut mereka adalah lbh baik keadaan ekonominya..... kemudian ppd akan tanya sekolah, apa halnya nih??? (nampak mcm sekolah tak reti2 nak buat keje dan yg sepatutnya bukan pihak sekolah buat pun, mcm pejabat kebajikan masyarakat ler pulak!!!)

15 comments :

Faris said...

Cop,
Konotasinya macam mana? Kalau eKasih, data untuk kemiskinan tapi kalau eee......... kasihhhhh...... hanya kau aje yang tahu.
Horey... aku cuti hari ni.... seronoknya sebab boleh usik kau dalam blog ni. He he he....

binzain said...

knape le ppd daerah ko tu layan parents mcm tu.mereka mmg nampak kesenangan org lain, kesenangan mereka langsung mereka tak nampak.yg mereka nampak kemiskinan mereka.

satu lagi data tu dtg dari mana?dari mereka juga semasa isi borang2 tempoh hari tu.parents mcm ni dlm perjumpaan waris ko patut taji betul2.

tapi kalau yg datang tu janda2,ko patut eeee....kasihhh kepada mereka. kesiaan mereka.

Anonymous said...

ecinta ade tk ybs? hehehe...

yusofsipan said...

faris,
aku tahu ler, ko tu dah lama ikuti program eee......kasihhhhh tu

baki cuti aku ade 16 hari tp rasa2nye aku dah tak nak amik dah cuti, minggu depan lg sibuk!

yusofsipan said...

binzain,
bila dah komplen terpaksa layan ler...

ramai yg tak jujur la mengisi borang tu terutama jumlah pendapatan!

wei bro, ko ingat aku pemburu janda ke??? tp kalau janda berhias ke, terkesian jugak aku, hehehe.....

yusofsipan said...

teja,
lbh drp itu pun ade, nak ke? hehehe

Aida Ali said...

Bak kata kawan saya dalam emel dia kepada KS di JPN; "Tuan hanya mengulang-ulang minta GB jaga hati semua pihak. At the end of the day, tak ada siapa nak jaga hati GB".

Anonymous said...

selain dr ekasih, ecinta... ade 'e' ape lg erk ybs... huhu

kembara kelana said...

cupppp.....anak aku adcident ler pulak....sorri cuppp tak dapat ngomen

yusofsipan said...

cikgu Aida,
haah la, sayu ler pulak rasanye bila sentuh bab2 jaga hati ni, takde sapa nak jaga hati kita kan, huhu....

takpe la, kita jaga hati kita sendiri!

yusofsipan said...

tejaku,
ttg 'e' tu, aku rasa yg bertanya ni lbh arif drp yg ditanya....hehehe

yusofsipan said...

sof,
its ok!

bgm dgn anak ko yg kemalangan tu? Mudah2an takde apa2....

Anonymous said...

siapa sebenarnya yang sumbangkan dana dalam ekasih??ekasih.com adalah pengumpul dana kristian di indonesia.kenapa kerajaan gunakan nama ekasih juga untuk tolong orang miskin?adakah ekasih malaysia ada apa2 hubungan dengan ekasih kristian indonesia?harap semua orang perihatin bab kristianisasi ni..

amiys said...

ekasih tu? dah naik menyampah dah tengok....

obar herbal manjur alami said...

Mantab Broo*********************************