Monday, November 03, 2008

bercinta.....

Setelah mendengar cerita2 tentang kes percintaan dengan isteri orang, aku teringat dengan sebaris ayat yang pernah aku terbaca di dalam novel cinta. Novel itu pun bukannya aku sengaja baca.....isteri aku yg baca, aku pun belek2 ler novel tu yg aku tengok begitu khusyuk sekali isteri aku membacanya. Terjumpa pulak dengan ayat ini, " ...... cinta itu tidak pernah mengira waktu dan tempat untuk jatuh." Memang ada kebenaran jugak pernyataan ini tapi berpada2 ler kalau nak bercinta, jangan main redah jer, kalau dah tentu yg perempuan tu isteri orang jangan ler nak digoda jugak.... bukan ke mencari penyakit namanya!!! Berhati2 ler kalau nak bercinta (lagi?) !!!

5 comments :

CikguSepajo said...

Cikgu Yusof dijemput melawat laman web sekolah saya di http://smkpalongtimur.edu.my
TK

cikguyusof said...
This comment has been removed by the author.
cikguyusof said...

Terima kasih cikgusepajo. Saya telah pun melawat laman web sekolah cikgu yg canggih tu, tahniah! Saya rasa saya pernah dengar cerita kehebatan sekolah cikgu terutama yg berkaitan dgn ICT daripada En. khalid, penyelaras PKG Parit Jawa, tahniah sekali lagi.

Faris said...

Cop,
Betul tu, kalau nak bercinta tu janganlah kacau isteri orang. Anak dara kan ramai lagi. Pilih ajelah yang mana satu. Statistik pun menunjukkan wanita lebih ramai dari lelaki. Kau setuju atau tidak, pandangan masing2. TK.

noi said...

Janganlah menyeksakan orang perempuan. Cintalah yang sedia ada di samping kita. Nak cari yang baru takut tak terkendung nanti sama ada di sini dan di sana. Yang utama cintakan diri sendiri dahulu (maha pencipta).
Dah tua da...