Thursday, July 15, 2010

kurang sihat

Isnin lepas, bangun pagi rasa badan sakit dan kepala berat semacam.... tekanan darah naik ler ni! Tak larat nak ke sekolah, berehat jer di rumah. Selepas zohor pi klinik, sah tekanan darah naik, 140/90..... wp msh border tp aku dah rasa lain mcm!

Selasa, pi sekolah wp tak sedap badan dan ptg kena demam..... berehat!

Rabu, cadang nak menjengah program gerak gempur upsr peringkat zon tp badan rasa panas semacam, balik rumah berehat, suhu badan 38.2 C, demam ler tu.....

Pagi ini, ke sekolah wp belum sihat betul, jam 8 nanti nak ke klinik ambil darah utk check kolestrol dan kandungan gula.....


>>>>> menyedari dan insaf tentang nikmat kesihatan.....
huhu

10 comments :

Roha said...

Salam HM.
Sakit makan ubat cepat.
Semoga cepat sembuh.

ybs said...

mekasih Roha.... ni baru balik dr klinik, banyak dpt ubat!

amik darah utk check demam yg dah 3 hari tu....

mantan said...

Sof,
Kena banyak rihat...

ybs said...

haahlah mantan.... tenaga dan kekuatan semakin berkurangan dimamah usia!

Teja said...

esok teja anta ubat ye... pagi2. hhehe

ybs said...

teja,
bole2....bwk banyak2 tau!

ana said...

cutikan ada, jadi ambillah. jgn syg sgt nak guna cuti tu.

baru ni adik ipar ana cite, kwn dia baru umur 40 th dah jalan. pembuluh darah di tengkuk pecah. khabarnya sibuk sgt dgn keje hingga tak ambil cuti lsg.

kdg2 kita ni silap menilai. kalau bab akhirat kita buat dak je atau tak cakna lsg tp bab urusan duniawi kita pulun berhabisan.

lu pikirlah sendiri...

org biasa said...

ybs...jgn lupa check kandungan perut isteri ko juga.kekadang itu tandanya ada nak boleh adik lagi ...... heheheee.

atau banyak sangat malam2 wajib ko yer...

ybs said...

ana,
mekasih atas pandangan dan nasihat wp sinis jugak bahasa ko tu....

hehe

ybs said...

org biasa,
maksud ko suruh aku bwk isteri aku pegi check kan? mereka pandai check sendiri la....aku mane reti nak check wp aku dah ade 9 org anak!

hehe