Friday, July 01, 2016

pelepasan khas

Sejak tersebar ura2 akan ada cuti pada 8/7, aku sibuk jugak mintak pencerahan drp pihak2 yg berkenaan termasuk ppd. Jawapannya memuaskan tapi dalam suatu majlis aku macam disindir kerana sibuk bertanyakan pasal cuti tu. Terasa pulak macam soalan aku tu kurang cerdik, takpa la, soalan bodoh pun bodoh la.

Semalam keluar surat drp JPA mengumumkan pelepasan khas daripada bertugas pada 8 Julai 2016. Apa yg meyentuh rasa ialah kenyataan di para tiga:


Mengapa tidak diberikan kepada semua negeri? Aku terasa macam tidak adillah pulak. Walaupun hanya pelepasan khas tetapi setaraf cuti umum jugak. Kalau macam cuti umum terpakailah kepada semua negeri. Bukanlah besar sangat masalah tu dan petang tadi viral pulak spt yg di bawah ini;


Terdetik dalam hati, mungkin pihak kerajaan Johor tersentuh hati dgn kenyataan pelepasan khas yg dikeluarkan oleh JPA dan sebagai tindakbalas, Johor pulak mengisytiharkan 10 Julai sebagai cuti peristiwa bagi seluruh negeri Johor. Aku rasa Johor tidak mahu mengalah dan bersesuaian sangat dengan slogan LUASKAN KUASAMU JOHOR. Wallahu'alam bissawab.



No comments :