Tuesday, May 03, 2011

kajian tindakan

Pelaksanaan program satu guru satu kajian tindakan adalah merujuk kepada Perancangan Strategik JPNJ 2009-2011. Sehubungan itu, semua gb diminta kerjasama untuk melaksanakan program tersebut dengan melibatkan semua guru di bawah pengurusan mereka.

Masalahnya apa? Masalah problemnya ialah masih ramai guru yang kurang pengetahuan dan kefahaman tentang kajian tindakan malah ramai jugak yang selama menjadi guru sejak sekian lama tidak pernah pun menghasilkan sebarang kajian tindakan!!!

Abis macam mane nak buat? Ko fikir ler sendiri......hehe

p/s; sesiapa berhajat buku manual kajian tindakan tsb, sila klik di sini, tq

=========================================================================

8 comments :

Teja RB said...

lu pikir ar sndiri!!! kata nabil...

hehe

mpmn said...

kenalah gbnya ngajor. buat ladap. sia2lah ilmu npqh di iab tu jika tak diguna pakai.

apa yg aku lihat ramai di ant kita malas sangat nak mendokumentasikan satu2 perkara. sbgi cth bk rekod penggunaan bilik2 yg disediakan, susah sangat cg2 nak menulis. tegur sekali, buat sekali. tak daya nak tegur sokmo

ybs said...

teja,
tgh mikir ler ni.....

hehe

ybs said...

pirzan,
masalah cikgu2 susah sgt nak membuat kajian tindakan aku jadikan sbg tajuk kajian tindakan aku pd tahun ini, amacam bole ke? hehe

Faris said...

Cop,
Ini template yang dah final ke?
Kajian Tindakan??? Penat Cop, lebih baik kau belajar dan buat tesis terus. Berbaloi kerana terus dapat master. Aku galakkan kau.

jm said...

kan dah lama kita dok mengkaji kemudian bertindak.cuma tak nulis je cop. hehehe.kajian apa ye macam tu.

ybs said...

faris,
setakat ni, ni ler template yg final, rambang mata la faris....hehe

kajian tindakan yg simple jer dan matlamat jpn johor adalah utk membudayakannya di skolah

rasa tak larat la faris nak sambung belajo, badan pon selalu sakit2 dah...huhu

ybs said...

jon,
mengkaji di bawah sedar tu dan tak ikut prosedur serta tidak pulak didokumentasikan....

ko pon terer kan jon bab2 kajian tindakan nih....hehe