Wednesday, October 27, 2010

induksi

Aku hadiri taklimat induksi oleh jpnj smlm di ppd muO. Hampir seratus orang yg hadir dan ramai di antara mereka yg sejak 2008 dilantik dg41 tp lom dipanggil kursus induksi lagi. Aku dikecualikan kursus krn tlh ambil PAK dulu. Ada jugak kekawan yg meluahkan rasa tak puas hati ttg kursus induksi ini terutama guru veteran yg dah mengajar lbh drp 15 tahun. Mereka kata, tak boleh ke mereka dikecualikan dgn apa2 alasan..... Pegawai jpn kata, setakat ini tak boleh sbb jpa yg menentukan syarat utk pengesahan jawatan.

nota: ada lbh kurang 900 org yg belum hadiri kursus induksi di seluruh Johor ketika ini.....

14 comments :

za said...

bab yg ni seme dh beres... surat kompom pun dh dapat, lega... dh boleh apply GC

ybs said...

alhamdulillah, tahniah!!!

Aida Ali said...

Kenapa hadir taklimat tu? Kata dapat pengecualian kursus induksi

ybs said...

cg aida,
nama sy ade dlm senarai yg dikeluarkan oleh jpn johor, so pegi jer la, taklimatnye pon tak lama dan berpeluang jugak sy berjumpa dgn pegawai drp jpn dan bertanyakan beberapa kemusykilan....

tokek gekko said...

cg aida ybs mmg mcm tu...suka keluar sekolah la...ambil kesempatan yek?

ko tanya banyak2 nanti disuruh ambil induksi baru tau...cari penyakit betul la ko nie!

ybs said...

tokek gekko,
kalau dah mmg tak tahu dan musykil, elok ler bertanye.... jgn sampai nt org kata dah ler 'tak tahu' sombong pulak tu!!!

jm said...

cop...kau dah tau dikecualikan , masih jgk pegi. suka sangat tinggalkan sekolah...ingat kau jd fasi hehehe

jm said...

tokek...kau bukan tak tau kawan kita ni. gatal kaki nak hadir..

teja said...

bangunnnnnnnnn.... hapdet blog, jgn dok fb je, kihkihkih!

ybs said...

yela, yela.....

Za Nans said...

salam.... ai follow ye, hehe

ybs said...

wokey, mekasih.....

Za Nans said...

dah lama tak update... mogok ye?

ybs said...

za,
takler mogok....cuma tidak berkesempatan jer, sibuk memanjang!!!

hehe