Wednesday, September 29, 2010

rumah terbuka dan nafsu makan

setelah sedikit sebanyak berjaya menahan nafsu makan di sepanjang bulan ramadan maka bulan raya ini memang benar2 mencabar keinginan kita untuk makan dan majlis rumah terbuka kelihatan seperti medan menyuburkannya setelah berjaya dikekang selama sebulan.....

isnin lepas, ppd mengadakan majlis sambutan hari raya. sepertimana tahun lepas, penyediaan makanan pada tahun ini jugak tidak kurang hebatnya. Selain daripada ketupat dan rendang, disediakan jugak laksa penang, soto, satey, otak2, rojak buah, kuih-muih, tembikai merah, limau, cendol, air mata kucing dan air soya.....

hujung minggu ini ada dua lagi majlis jamuan raya yang besar.....

maka bertuah dan beruntunglah mereka yg berjaya menahan nafsu makannya!

4 comments :

imanshah said...

saya pun dah boroi ni..haha

ybs said...

imanshah,

boroi = mengandung memanjang....

hehe

Faris said...

Cop,
Nafsu lain kau dah tak ada. Nasib baik nafsu makan kau masih ada. Betul ke aku cakap ni???? Terlebih cakap pulak. He he he ....

ybs said...

haah faris, betol ler ko ckp tu tp cian ler kat perot aku yg semakin boroi tu....