Tuesday, June 29, 2010

nyaris....

seawal 5.30 pg aku telah berada di ppd muO utk ke jb menghadiri majlis audit kurikulum dan anugerah kecemerlangan peringkat negeri johor. ini adalah kali pertama aku bersedia utk menaiki bas.... bas yg sepatutnya bertolak jam 6 pg telah kelewatan lbh drp setengah jam. setelah lbh kurang sejam perjalanan tiba2 aku merasakan bas melunjur dgn begitu laju sambil terbuai2 ke kiri dan ke kanan, seolah2 tayarnya tidak jejak ke bumi dan terdetik dlm hati bahawa pasti bas ini akan mengalami kecelakaan....dlm keadaan baru terjaga drp terlelap aku turut sama dgn semua penumpang kecuali yg bkn Islam, melaungkan kalimah Allahuakbar...!!!, Allahuakbar...!!!, Allahuakbar...!!!!

Alhamdulillah..... kami terhindar drp kecelakaan!

Aku teringat suatu masa dulu yg aku pernah terlibat dlm kemalangan kereta......

14 comments :

Faris said...

Syukur Alhamdulillah kerana kau selamat Cop. Kalau tak ramai org akan bersedih. Kau kena buat wasiat awal2 Cop.
Lagi satu.... muhasabah diri.... Kena buat kenduri doa selamat ni... jgn lupa jemput aku dah lah.

ybs said...

haah faris, syukur alhamdulillah, msh ade lg hayat aku....

tp smlm tu mmg aku pasrah kalau dah sampai ajal wp amal tak banyak mane....huhuhu

pB said...

syukur

Anonymous said...

Alhamdulillah.ko selamat.Muhasabah diri

ybs said...

pB,
haah, syukur alhamdulillah.....

ybs said...

anony,
mekasih, alhamdulillah...., mudah2an aku menjadi orang yg sentiasa bermuhassabah diri....

Teja said...

syukur xde pape... klu tk tntu menangih tk brlagu teja... hehe

ybs said...

teja,
alhamdulillah.... tidak salah utk berasa sedih namun kita harus redha dan menerima segala ketentuan, ajal maut jodoh pertemuan semua adalah drpNYA...

Aida Ali said...

Syukur semuanya selamat. So apa jadi kat bas tu ya?

ybs said...

cikgu aida,
alhamdulillah, semua selamat.... bas tsb tidak mengalami sebarang kerosakan cuma keadaannya yg hampir tidak dpt dikawal itu telah mencemaskan dan membuatkan kami terkejut.....

huhu

roha said...

Salam cikgu...saya dah letak link blog cikgu di blog saya, sudi kiranya cikgu letakkan link blog saya di sini...terima kasih...
Semoga diberkati Allah swt n ceria selalu.

ybs said...

jon,
bas yg kami naik tu, ppd muO yg sediakan bkn jpn, bas sekolah jer tp biasanye bas tu digunakan utk pegi lawatan....

haah, alhamdulillah selamat!

ybs said...

cikgu roha,
mekasih krn sudi bertandang, sy dah letakkan dlm blog list sy....

binzain said...

alhamdulillah ko selamat .....

musy mumkin yaa akhii inta maafi du'a safar.laazim fi du'a safar. thayyib maa 'aleisy...