Tuesday, June 08, 2010

ibarat

sempena dgn musim bola sepak ni, suka jugak aku nak mengaitkannya dgn pengurusan dan pentabiran di sekolah; gb adalah seperti seorang pengadil bola sepak....(berhak dan diberi kuasa melayangkan kad merah dan mengarahkan pemain tsb utk keluar padang!)

Jika tanpa sebab bole ke pengadil suka2 dia jer nak suruh pemain keluar padang?

7 comments :

Faris said...

Cop,
Pengadil tu boleh arahkan keluar padang sebab kuasa di tangannya ketika itu. Ikut peraturan, mereka yang diluar padang seperti jurulatih dan pengurus pasukan pun boleh dilayangkan kad untuk keluar dari padang atau stadium. Itulah besarnya kuasa GB... termasuk salah guna kuasa.... he he he ...
Kau buat, nanti aku dtg siasat...

ybs said...

faris,
aku dah layangkan kad merah la dan 'pemain' tu dah kena keluar padang dah....kesnye yg dulu tu ler dan seriusnye sbb melawan 'pengadil'!!!

setakat ni aku tak ler salahgunakan kuasa tp kedatangan ko sgt dialu2kan, dtg ler tengok sekolah2 kat luarbandar ni....jgn nak sedap duduk dlm bilik air-con jer!

hehehe

jm said...

keras jgk ko cop ye. dah buang padang pemain ko..hehehe tengok kakilah cop kan.pengadil pinang seribu..yg ko buang padang tu popuan ke lelaki hehehe

ybs said...

jon,
ko baru tahu ke yg aku ni keras???

nape ko nak tahu jantinanye jon, ade2 jer ko ni....

hehehe

Teja said...

teja nk kad biru ade? hehehe

ybs said...

teja,
kan dah beri aritu, dah lupa ke???

hehe

jm said...

keras tu memang ko keras lg...sb ade dua padang tu...
aku tanye jantina sb ko pakar nego dgn yg female je. hehehe. eh normal lah tu cop