Thursday, December 29, 2011

masih ramai yang sedia membantu

semalam, selepas asar aku dan famili ke bandar utk membeli keperluan sekolah. Dalam perjalanan tayar belakang kereta aku bocor. ketika aku mula nak mengeluarkan peralatan dan tayar spare, dua tiga orang telah datang untuk membantu, alhamdulillah, dlm masa yg singkat dah beres. Anak bongsu aku kata, "senangnya papa ganti tayar kereta, cuma memandang jer, orang lain yang buat.... Aku jawab, "dia orang tengok papa dah tua, so kena ler bantu buatkan semua....

hehehe.... anyway jutaan terima kasih kepada semua yg telah menghulurkan bantuan..... Jazakallah Khairan Kathira!!!

12 comments :

Ateh Salim said...

Sememangnya orang akan membantu kita jika kita suka membantu orang lain.

ybs said...

cg Ateh,
alhamdulillah....

jm said...

mungkin die orang tengok janggut kau tu...

ybs said...

jon,
janggut yg dah bertukar 'kaler' tu ye....?

hehe

aisyah arifah said...

papa tengok jerk owang tu buat bkan nak tolong

WR said...

Alhamdulillah masih ada insan yg berhati mulia ditengah2 dunia yg semakin menakutkan dek ragut, rompak...

ybs said...

dik,
bkn ke dorang yg dtg nak nolong papa....???

hehe

ybs said...

WR,
haah, msh ade lg insan2 berhati mulia.... alhamdulillah!

Aida Ali said...

Selamat Tahun Baru cikgu

ybs said...

cg Aida,
mekasih, selamat tahun baru utk cikgu jugak....

tokek gekko said...

walaubagaimanapun kite mesti waspada juga...kekadang tu ada juga nak selongkar dlm keta kita apabila kite alpa..mujur le yg tolong tu berhati mulia.

mujur juga taya keta yg bocor...kalu poket bocor mcm mana...hehheeeeeeee.

ybs said...

tokek gekko,
salah sorang yg menolong tu mmg biase aku jumpa di masjid.....

poket bocor tu standard la, maklum ler harge barang sentiase naik....!!!! huhuhu