Friday, February 12, 2010

susah sangat ke???

susah dan rugi sangat ke kalau kita;
- bersopan dan baik tutur kata
- mengakui kelemahan dan kesilapan diri
- memohon maaf
- tidak mencari kesalahan orang lain

12 comments :

Anonymous said...

maafkan kita ye ybs... mne tau kita ada wat salah, cuti ni nak balik temerloh kn... hati² memandu. balik cni jgn lupa bungkuskan cendol...
ngeeeeeeee....

gong xi fa cai... nk ang pau!

ybs said...

anony,
rasa2nye awk takde wat salah laa.... cuma silap tu mungkin ade, misalnya awk tak tulis nama sebenar masa publish komen ini, tp takpe laa sbb sy dah maafkn awak! dan mekasih atas ingatan sup berhati2, utk awk jugak! nt kalau tak lupa sy bungkuskn cendol yer....hehe

dtg ler rumah, baru bole dpt angpau!

Faris said...

Cop yang budiman dan dihormati,
Aku nak belajar dari kelemahan diri aku yang selama ini tak disedari. Jadi kau beritahulah aku. Maaf Zahir Batin Gong Xi Fa Cai Cop, he he he he... Salah kau terhadap aku tak ada langsung.

Agak2nya dah memenuhi ciri2 entri kau kali ini. Salam

Anonymous said...

ybs,
aku nk jd org yg tk dikenali, tp aku rasa ko kenal sgt kat aku... kan... kan... kan...

ybs said...

Faris yg jugak budiman lagi dihormati,

aku bole jer memberitahu segala kelemahan ko (itupun jika ada banyak laa) tp masalahnya aku ni biasanya berat mulut nak mengatakan sesuatu yg bersifat negatif, mungkin setelah pekena satey Hj Samuri di Kajang baru bole berkata2 kot....hehe

ybs said...

anony,
bagus jugak kalau niat ko sebegitu rupa.... dan mmg aku kenal pun siapa diri ko yg sebenar namun setakat luaran jer laa....kan kan kan??? hehe....

Kembara Kelana said...

cup
jumpa masa IAb dan petang kita ke rumah aku ..

Anonymous said...

salam cg..Bukan sng nk wt benda yg baik..Ia dtg dr hati,ilmu dan pengalaman..Kita tak mmpu nk ubah org lain tapi pastinya kita boleh ubah diri kita..so xperlah kita yg mulakan sbgaimne Rasulullah s.a.w memulakan amalan myembelih kambing dan bercukur utk membayar dam bagi menanggal ihram setelah para sahabat tidak mengendahkan bbrapa kali arahan baginda.Pada mulanya Rasulullah s.a.w amat berdukacita tp setelah isterinya umu salmah memberikan pandangan agar bagindalah yg perlu memulakan perintah Allah tersebut.Rasulullah s.a.w segera melaksanakannya,barulah para sahabat tanpa ragu2 menuruti perbuatan baginda.
Maafkan saya selaku anak murid yg mgkin dirasakan mahu mgajar gurunya tp saya hanya ingin berkongsi sezarah ilmu yg ada utk sama2 kita muhasabah diri. WaAllahu a'lam.Happy holidays cikgu..mamadaniel&khair

binzain said...

aaikk...! aku heran la, blog kau kali ini dah tukar jadi ruang bermaaf2an...

raya cina pun ada yg ambil kesempatan ini.satu malaysia lah katakan...

GONG XI FA CHOY, MAAF ZAHIR BATIN....LU PUNYA JANGGUT MCM ITU OPELA CINA MAA...HAIYA MAAF MAAA.

WA HELAN,HELAN...PINING.

ybs said...

haiya binzain,
itu pekala jgn helan la, sikalang punya zaman hah...., mcm2 bole tejadi lorr!!!

hihihi....lu bila lg mau tumbuh janggut???

okie said...

sesungguhnya.....apabila seseorang itu membuat kesilapan....dia tidak akan mengaku akan kesilapan tersebut. Itulah yang dinamakan MANUSIA.suka benar mencari kesilapan orang lain untuk menutup kesilapan sendiri. orang yang begini perlu muhasabah diri.

b said...

ybs, ada tummbuh..tapi sikit-sikit maa.

betoi-betoi, satu malaysia lah.raya pun satu malaysia.